گزارش بازسازی خانه؛

تعداد سوانح ریلی اخیر، درحال سبقت از سوانح جاده ای

تعداد سوانح ریلی اخیر، درحال سبقت از سوانح جاده ای در هفته های اخیر علیرغم هشدارهای مختلف کارشناسان و حتی برخی مسؤلان ریلی، سوانح مختلف در این صنعت درحال اتفاق افتادن است که به نظر می آید برخی کم کاری ها علت بروز این سوانح هستند.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، در ۳ ماه اخیر تعدد سوانح ریلی به یکی از معضلات تبدیل گشته است. این در شرایطی است که همواره حمل و نقل ریلی ایمن ترین مورد صنعت حمل و نقل شناخته می شود.
به گفته برخی کارشناسان، تعداد سوانح ریلی در هفته های اخیر از تعداد سوانح جاده ای پیشی گرفته است.
معاون وزیر راه (۳۰ آذر): ایمنی راه آهن، خط قرمز دولت است
سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن ۳۰ آذر ماه سال جاری در مراسم الحاق ۵۲۶ دستگاه ناوگان به شبکه حمل و نقل ریلی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود: هم اکنون حوزه ایمنی ما خط قرمز دولت می باشد و جان مردم در این بخش بسیار پرارزش است ازاین رو باید تمرکز خویش را بر افزایش ایمنی در مسیرهای ریلی افزایش دهیم.
وی بیان نمود: به جای آنکه ماهی ۵ لوکوموتیو از ریل بیرون برود ما هم اکنون تعداد خروجی لوکوموتیو خویش را به صفر رسانده ایم و در بازه ای از زمان هم تعدادی لوکوموتیو اضافه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باید توجه جدی به حوزه مسافری شود و نظارت خود در حوزه توسعه انسانی و مسافری را افزایش دهیم.
صالحی اظهار داشت: هم اکنون خیلی از خط های ما با مشکلاتی روبروست تلاش خواهیم کرد رفع این مشکلات را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.
انتقاد مجدد مدیرعامل راه آهن از تعدد سوانح ریلی در ۱۹ دی ماه
سید میعاد صالحی ۱۹ دیماه سال جاری بار دیگر از تعدد سوانح ریلی انتقاد و در جلسه ستاد ارتقای ایمنی و مدیریت بحران شرکت راه آهن با یادآوری این که حوادثی که در راه آهن رخ می دهند، اغلب دارای علل اصلی مشابه و پرتکرار هستند اظهار نمود: باید این ایرادها و علل وقوع آنها به سرعت و البته گام به گام و به صورت کامل برطرف شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ایمنی مهم ترین شاخص راه آهن است و موضوعی مهم تر از ایمنی وجود ندارد و ایراداتی که از ادوار گذشته بر جای مانده اند، باید اصلاح شوند.
وی تصریح کرد: باید خروجی تمامی تلاش ها به نفع مردم باشد و اقدامات در جهت ایمنی و رفاه مردم صورت پذیرد.
برخی از مهم ترین سوانح ریلی سه ماهه اخیر
طی روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ دیماه ۳ سانحه ریلی در منطقه راه آهن زاگرس به وقوع پیوست که خساراتی به دنبال داشت.
صبح امروز پنج شنبه ۳۰ دیماه یک واگن فله بر به شماره ۹۴۵۳۹۰۵ در ایستگاه شوش حد فاصل ایستگاه اندیمشک و اهواز از خط خارج و منجر به مسدودی سه ساعته خط شد.
دیروز چهارشنبه ۲۹ دیماه هم به دلیل ورود واگنت ریلی (درزین د ۸۱) حامل مأموران به خط مسدود در ایستگاه بالارود، منجر به برخورد شدید با ماشین آلات خطی متوقف شده شد که منجر به خسارت شدید به هر دو دستگاه شد.
همچنین در روز سه شنبه ۲۸ دی هم یک واگن باری لبه کوتاه در ایستگاه اندیمشک از خط خارج شد.
هر ۳ حادثه مذکور در یک منطقه راه آهن و طی ۳ روز متوالی به وقوع پیوسته است.
گزارش ها حاکی از خروج از خط یک واگن فله در راه آهن شمال در روز پنج شنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ حد فاصل ایستگاه های زرین دشت به مهاباد در استان مازندران بود که به وارد آمدن خسارت به واگن و خطوط و همینطور مسدودی خط منجر شده بود.
صبح ۲۳ دیماه هم در هنگام مانور و جابه جایی قطار در ایستگاه تهران یک واگن مسافری به دلیل برخورد گرفتار خروج از خط و وارد آمدن خسارت به آن شد.
مقام مسئول صنعت ریلی: سوانح ریلی اخیر ربطی به تحریم ها ندارد / ‬ پای برخی کم کاری ها در بین است
یک مقام مسئول صنعت ریلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات اخیر و سوانح دو هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی اظهار نمود: نخست باید یک تقسیم بندی از این سوانح اتفاق بیفتد؛ ابتدائا در دو مرحله ترنست آتش گرفت سپس در دو یا سه مرحله ریل باس ها آتش گرفتند و سه مرحله هم لوکوموتیو ها آتش گرفتند؛ به صورت کلی ۱۰ مورد آتشسوزی در شبکه ریلی رخ داد.
وی درباره آتشسوزی لوکوموتیوها اضافه کرد: هم حادثه روز چهارم و حادثه آتشسوزی روز پنجم بهمن ماه سال جاری که در نزدیکی ایستگاه ارومیه بود، بر مبنای بررسی ها، وقوع آتش اولیه در نزدیکی گیلاس سوخت است؛ به لحاظ فنی، سوخت در مدار گازوئیل لوکوموتیو باید رفت و برگشت داشته باشد که در هر دو مورد به علت بالا بودن فشار گیلاس سوخت، این قطعه گرفتار ترکیدگی شده است.
این منبع مطلع اظهار نمود: در یک دهه گذشته تا کنون حادثه شکستگی گیلاس سوخت نداشته ایم که احتمالاً ای سوانح به علت پایین بودن کیفیت این قطعه بوده است.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه به نظر می آید این سوانح درحال پنهان سازی است، درباره حادثه آتشسوزی لوکوموتیو زیمنس در ایستگاه زادمحمود اظهار داشت: آتشسوزی به علت آتش گرفتن قطعه ترکشن موتور بوده است؛ همینطور ترنست ها هم به علت گرم شدن موتورها و سپس آتش گرفتن سوخت و روغنی که روی موتور ریخته بوده، گرفتار سانحه آتشسوزی شده بودند.
این فعال صنعت ریلی با اشاره به اینکه سو مدیریت در بروز این سوانح رخ داده است، خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته همواره تحریم بوده ایم اما سوانح با این حجم و شدت رخ نمی داد ازاین رو نمی توان آنرا گردن تحریم ها انداخت.
وی تصریح کرد: وقتی آلودگی سوخت و روغن در محیط کنار اگزوز، سبب آتش گرفتن ریل باس ها شده، نشان داده است یا پیمانکار کم کاری کرده یا ناظر پیمانکار به درستی آنرا بررسی نکرده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سنوات گذشته سابقه نداشته که یک قطار وارد منطقه راه آهن شمال شده و با ۱۲ واگن تصادف و آنها را از ریل خارج کند، اظهار داشت: در ایستگاه سرخ آباد ورسک ۸ تا ۹ واگن از خط خارج شدند، حادثه خروج از خط در ایستگاه ماهشهر رخ داد یا این که در ایستگاه خانگیران به مختوم قلی در منطقه سرخس اخیراً شاهد برخورد لوکوموتیوها یا برخورد کشنده ها در ایستگاه بافت رخ داده است که اساسا عمدی نیست ولی نشان دهنده کم کاری است.
وی به مطالبات ۲ هزار میلیارد تومانی مالکان خصوصی لوکوموتیو از طریق آهن اظهار داشت: اگر راه آهن بتواند بخشی از بدهی هایش به بخش خصوصی و مالکان لوکوموتیوها بدهد تا تعمیرات دوره ای کشنده ها یا دستمزدهای کارگران را پرداخت کند، بخشی از مشکلات برطرف می شود.


منبع:

1400/11/09
22:57:22
5.0 / 5
636
تگهای خبر: پیمانكار , توسعه , راه آهن , رزین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان