۴۲۷۲ ایرانی در ترکیه خانه خریدند

۴۲۷۲ ایرانی در ترکیه خانه خریدند بازسازی خانه: بررسی داده های مرکز آمار ترکیه نشان میدهد خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان در سال 2023 به 4272 مورد رسیده است که حکایت از کاهشی 48 درصدی نسبت به سال قبل از آن، یعنی 2022 میلادی دارد؛ ضمن این که اگر فردی قصد خروج از ترکیه را داشته باشد، باتوجه به هزینه هایی که در ضمن مدت زمان اقامت خود در ترکیه داشته است، این سرمایه گذاری برای او سود منطقی نداشته است؛ حال آنکه اگر فرد قصد ادامه زندگی در این کشور را داشته باشد، می توان گفت توانسته در این کشور از ارزش پول خود در مقابل تورم محافظت کند.


به گزارش خبرگزاری بازسازی خانه، هر چند دولت با کوشش های خود ظرف ماههای گذشته توانسته تورم را تا حدودی مهار کرده و تعدادی از لنگرهای تورمی را از بین ببرد، اما به هر حال اقتصاد ایران بصورت سنتی و سنواتی، همیشه با تورم های بالا به ویژه در دهه های سخت تحریمی، دست و پنجه نرم کرده است و به همین دلیل، استمرار تورم های دو رقمی در اقتصاد ایران سبب شده تا مردم در جست و جوی راه های مختلفی جهت مقابله با این تورم و حفظ ارزش پول خود باشند؛ هر چند برخی راههایی که انتخاب می کنند؛ راه به بیراهه می برد و در جای دیگر باید تاوان آنرا پس بدهند.
بر این اساس، خیلی از مردم جهت حفظ ارزش پول خود به خرید انواع دارایی روی می آورند و یا ترجیح می دهند تا آنرا سریع تر خرج یک کالای مصرفی کنند؛ چونکه در آینده مجبور هستند آن کالا را گران تر تهیه کنند. از طرف دیگر، تعدادی از مردم در بازارهایی مانند بورس، طلا، و ارز سرمایه گذاری می نمایند؛ البته گروه دیگری از مردم هم هستند که به سرمایه گذاری در بازارهای خارجی روی آورده اند. از بازار فارکس گرفته تا رمزارزهای مختلف، از مقاصد محبوب ایرانیان جهت سرمایه گذاری در بازارهای خارجی بوده اند. باوجود سودی که ممکنست در این بازارها وجود داشته باشد، نباید ریسک بالای آنرا نیز نادیده گرفت.




منبع:

1402/11/28
09:01:12
5.0 / 5
354
تگهای خبر: بازار , بازسازی , تورم , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان