كاربران خبرآنلاین نظر دادند شركت های بیمه فقط به دنبال سود و منفعت هستند

كاربران خبرآنلاین نظر دادند شركت های بیمه فقط به دنبال سود و منفعت هستند بازسازی خانه: نتایج یك تحقیق میدانی انجام شده در پژوهشكده بیمه بعنوان بازوی تحقیقاتی بیمه مركزی نشان داده است كه مردم كمترین میزان رضایت را از عملكرد شركت های بیمه ای كشور در مورد میزان خسارت پرداخت شده دارند.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از خبر آنلاین، صنعت بیمه از پولسازترین صنایع جهان تلقی می شود، اما با این حال ضریب نفوذ این صنعت در ایران نسبت به جهان اندك است. هر چند بخش هایی از این گزارش در سال قبل انتشار یافت، اما وضعیت در این حوزه همچنان تغییر نكرده است.
خبرآنلاین روز گذشته از كاربران پرسید كه آیا از خدمات شركت های بیمه ای راضی هستید؟ كاربران خبرآنلاین در این رابطه نظرات خویش را مطرح نمودند.
كاربری نوشته است: «شركت های بیمه ای ایران ورشكسته هستند. واقعا چه دلیلی داره نرخ دیه غیرعمد هرسال اینقدر بره بالا؟تا الان كی دیه گرفته گفته مثلا 100 میلیون كم بوده و باید 120 میلیون میداده بیمه. متاسفانه عمده سرمایه های بیمه در موارد جرحی و جانی میره و در عوض در حوادث مالی خوب ساپورت نمیشه. واقعا هفت میلیون سقف حوادث مالی خیلی ناچیزه ماشین های الان خیلی لوازمشون گرونه. ضمن اینكه هرسال هم نرخ بیمه خیلی میره بالا و ضرر موارد جانی رو بیمه از فشار اوردن روی ملت جبران میكنه.»
نظر كاربر دیگری هم به این شرح است: «به هیچ وجه راضی نیستم. یك تصادف كردم كلا 2 میلیون در بهترین شرایط بهم دادن 3.5 خرج ماشین كردم تازه 5 میلیون هم ماشینم افت كرده. چرا شركت های بیمه افت ماشین رو حساب نمی كنند. سالی 1.5 بابت بیمه از آدم میگیرن بدون هیچ كارایی. الانم كه بازم سر مردم رو كلاه گذاشتن با كم كردن درصد تخفیف. بعد میگن با تصادف فرانشیز 20 درصدی كسر میشه یعنی باید 4 سال تصادف نكنی تا با یه تصادف سوخت نشه.»
كاربر دیگری عنوان كرده است: «پدر و مادرم معلم بازنشسته هستند و از بیمه آتیه سازان استفاده می كنند، خیلی ضعیف هست هم از لحاظ درصدی كه هزینه ها را تقبل می كند و هم از لحاظ مراحل اداری دشواری كه دارد.»
كاربری كه خویش را امید معرفی كرده، نوشته است: «خدا حفظشون كنه. پدر من فوت شدن رفتم بیمه آتیه سازان برای هزینه كفن و دفن، پس از مراحل اداری یه برگه دادن ۶ ماه دیگه از سایت پیگیری كنید افرادی و اونجا می دیدم می گفتن حدود یك سال طول می كشه تا این سه میلیون رو بدن. اینه وضعیت بیمه تازه تكمیلیش.»
كاربری نوشته است: «من به بیمه های درمانی می پردازم كه ملموس تره. باقی بیمه ها رو فاكتور می گیرم. اكثریت مردم بیمه تامین اجتماعی هستند. اما آیا می دانید 90 درصد هزینه های درمان و دارو شامل بیمه نیست؟ می دانید از نسخه 20 هزار تومانی؛ 3 هزار تومان بیشتر بیمه نمی ده؟ اون وقت چقدر از حقوق كم میشه؟ آیا می دانید خدمات اراده شده در مراكز تامین اجتماعی به بیماران در حد المپیك فاجعه است؟ نه رسیدگی دارند؛ نه زمان دارند و نه برخورد مناسب. برای یك سونوگرافی از شكم كه به علت درد شدید توسط پزشك تجویز شده بود، به 10 مركز دولتی رجوع كردم. اول می گفتن كه پزشك خودمون باید بنویسه و بعد هم تازه نوبت خردادماه را به ما دادند. دقت كنید.ا لان شكم درد شدید داریم، ولی خرداد می تونیم بریم سونو ببینیم چمونه. این تازه یكی از مشكلاته. خلاصه خدمات افتضاحه.»
كاربری هم كه نامش را ننوشته معتقد است: «متاسفانه بیمه ها هم مثل بانك ها صورت های مالی شفافی ندارند و پول هایی كه از مردم بابت حق بیمه می گیرند، نه درست سرمایه گذاری نمی كنند و نه درست خدمات می دهند. چند ماهی است می خوام برای فرزندم بیمه عمر و پس انداز در یكی از شركت های بیمه ای باز كنم. اما به دلیل مبهم بودن خدمات مالی شون و وضعیت بد تراز مالی شون و عدم اطمینان از آینده سرمایه گذاریم، مردد مانده ام. به نظر می آید برای شفافیت بیشتر باید رتبه بندی شوند و حسابرسی شان با استانداردهای جهانی باشه. كلا همه چی در ایران نامشخص است.»
كاربری كه خویش را ایمان معرفی كرده نوشته است: «تو این كشور دیگه بیمه ها گل سرسبد سركیسه كردن و شیره مالی سر ملت هستند. مردم فقط از سر ناچاری و ترس از پلیس بیمه ثالث می گیرند وگرنه هیچ كس بیمه نمی گرفت.»
كاربری كه خویش را راد معرفی كرده، نوشته است: «متاسفانه قوانین بیمه در كشور ما به هیچ وجه تامین كننده خسارت و صدمات وارد شده به بیمه شده نیست. حدودا در تمام زمینه ها حقوق بیمه شده تضعیع و بیمه گذار منتفع می گردد. در مورد تخفیف هایی كه سالانه به ماشین تعلق می گیرد، هم بیمه شده متضرر می گردد. سالی ۷درصد تخفیف تعلق می گیرد، ولی در عوض ۲۰ درصد حق بیمه اضافه میشود. این بزرگترین لطف و خدمات شركت های بیمه است.»
رهام نوشته است: «من به این سوال در دو بخش پاسخ می دهم. اول اینكه متاسفانه بیمه ای مثل بیمه تامین اجتماعی هیچ خدمتی برای مشتركانش ندارد. همه فقیر و بدبخت. نه خدمات بیمه ای می گیرند و نه حقوق بازنشسنگی درست و درمون. از یك طرف دیگر بیمه هایی مثل بیمه ایران و... كه خدمات بیمه ای عرضه می دهند هم در كسب رضایت مردم ناكام بوده اند چون در ایران واقعا خدمتی كه می گیری متناسب با هزینه ای كه پرداخت می كنی نیست.»
35224

1396/12/21
14:09:00
5.0 / 5
153
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان