كدام شهر اروپا كمترین مالكیت خودرو را دارد؟

كدام شهر اروپا كمترین مالكیت خودرو را دارد؟ بازسازی خانه: ممنوعیت تردد در مراكز شهر برای صرفه جویی در مصرف سوخت و كاهش گازهای گلخانه ای در دستور كار بزرگترین و آلوده ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از خبر آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر، با شروع ماه نوامبر، در مادرید وسایل نقلیه غیرمجاز اجازه ندارند كه به مركز شهر تردد كنند.تنها خودروهایی می توانند به مركز شهر بروند كه متعلق به افراد محلی، خودروهای حمل و نقل با آلودگی صفر، تاكسی ها و وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس باشند.
در حالی كه به نظر می رسد این هدف دست نیافتنی است، مادرید در یك دهه گذشته به دنبال عدم وابستگی و دور شدن از خودرو بوده است.در سال 2005، این شهر نخستین منطقه عابرپیاده رد در محدوده لاس لتراس تولید كرد.
مادرید تنها شهری كه خویش را از تردد خودرو آزاد می كند، نیست.برنامه ریزان شهری و سیاستگذاران در سراسر جهان به دنبال راههایی هستند كه شهرها بتوانند فضای بیشتری را در اختیار عابرپیاده درجهت كاهش گازهای گلخانه ای قرار دهند.
13 شهر زیر این هدف را دنبال می كنند:
اسلو، نروژ
اسلو برنامه دارد طرح ممنوعیت ورود خودروها به مركز شهر را تا سال 2019 اجرایی كند.شش سال قبل نروژ این طرح را در سراسر این كشور اجرا كرد.
پایتخت نروژ سرمایه گذاری عظیمی را برای توسعه حمل و نقل عمومی اجرایی می كند و 35 مایل جاده برای دوچرخه سواری تولید خواهد نمود.
مادرید، اسپانیا
مادرید برنامه دارد كه تا سال 2020 تردد خودروها را در مركز شهر ممنوع كند.برنامه ریزان شهری برای 24 خیابان شلوغ برنامه ریزی مجدد كرده اند كه به جای خودرو مسیر پیاده روی جایگزین شود.
هدف این برنامه اسپانیا كه برنامه تحرك پایدار نام دارد، كاهش تردد روزانه 23 تا 29 درصدی خودرو است.خودروهایی كه این قوانین را نادیده بگیرند، تا 100 دلار جریمه خواهند شد.
چینگو، چین
یكی از شهرهای چین برمبنای معماری شیكاگو طراحی شده است.طرح ماكت این شهر به گونه ای است كه پیاده روی راحت تر از رانندگی است و خیابانها به گونه ای طراحی شده كه با 15 دقیقه پیاده روی می توان به هر مقصدی كه می خواهید، برسید.
با این حال در شهر چینگو، رانندگی به صورت كلی ممنوع نمی گردد و تنها نیمی از جاده ها در شهر برای حدود 80 هزار نفر اجازه استفاده از وسیله نقلیه می دهد.این برنامه البته مقرر است در سال 2020 اجرایی شود.

هامبورگ، آلمان
هامبورگ آلمان برنامه دارد كه پیاده روی و دوچرخه سواری را در حمل و نقل باب كند.در طول دو دهه آینده، هامبورگ مقرر است، پیاده روها را گسترش داده و دوچرخه را جایگزین خودرو در مناطق خاصی از شهر كند.
این پروژه كه شبكه سبز نامیده می شود، فضاهایی را بوجود می آورد كه مردم بدون خودرو در آن تردد كنند.تا سال 2035 این شبكه 40 درصد از هامبورگ را كه شامل پارك ها، زمین های بازی، میادین وزرشی و گورستانهاست پوشش خواهد داد.
كپنهاك، دانمارك
امروز بیش از نیمی از جمعیت كپنهاك هر روز با دوچرخه به سركار می روند.این اتفاق به لطف تولید مناطق عابرپیاده ای اتفاق افتاده كه از سال 1960 برنامه آن اجرایی شده است.در حال حاضر در پایتخت دانمارك بیش از 200 مایل مسیر دوچرخه سواری وجود دارد و یكی از شهرهایی است كه كمترین مالكیت خودرو در اروپا را به خود مختص كرده است.
البته این آخرین هدف این شهر نیست و برنامه دارد تا یك اتوبان دوچرخه سواری هم تولید كند.
پاریس، فرانسه
هنگامی كه پاریس برای یك روز ممنوعیت تردد با خودروها با پلاك زوج و فرد را اجرایی كرد، آلودگی هوا 30 درصد كم شد.در حال حاضر سیاست گذاران پاریس به دنبال اجرای طرح ممنوعیت ورود خودرو به مركز شهر هستند.

لندن، انگلستان
شهردار لندن گفته است كه تا سال 2020 ورود خودروهای دیزلی را به لندن ممنوع خواهد نمود.اخیرا ورود برخی خودروهای دیزلی در بعضی مناطق شهر مشمول جریمه 12.50 دلاری بابت هر روز تردد در شهر شده است.این طرح هزینه بار اضافی نام گرفته است.
بروكسل، بلژیك
اكثر خیابانهای بروكسل، مثل مسیرهای منتهی به بورس اوراق بهادار و مراكز خرید دارای مسیرعابر پیاده هستند.
درسال 2002 بروكسل برنامه هفته پویایی را اجرایی كرد كه در آن هفته مردم را به استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی به جای استفاده از خودروهای شخصی تشویق می كرد.پس از آن یك روز در سپتامبر ورود خودروها به مركز شهر ممنوع شده است.
برلین، آلمان
ازسال 2008 پایتخت آلمان ورود خودروهای با سوخت دیزلی به یك منطقه از شهر را ممنوع كرده است.این منطقه كه 34 مایل در مركز شهر را پوشش می دهد، حدودا یك سوم از ساكنان برلن در آن سكونت دارند.
برلین در ماه مارس 2017 ساخت 12 اتوبان برای دوچرخه سواری را در دستور كار قرار داده است.
مكزیكو سیتی، مكزیك
در آوریل 2016، دولت مكزیك تصمیم گرفت كه ورود بخشی از خودروها را به مركز شهر در ایام كاری و دوشنبه های هر ماه ممنوع كند.این تصمیم با سیستم چرخشی پلاك های خودرو اجرایی شد.
بوگاتا، كلمبیا
بوگاتا در كلمبیا بیش از 75 مایل خیابان را برای تردد وسایل نقلیه در یك روز هفته ممنوع كرده است.این طرح كه از سال 1974 شروع شده، هم اكنون بیش از 200 مایل مسیر دوچرخه سواری را بوجود آورده است..
سان فرانسیسكو، آمریكا
در آگوست 2017 سان فرانسیسكو برنامه ممنوعیت ورود خودروها و اضافه كردن مسیرهای دوچرخه سواری را به خیابان های اصلی و شلوغ شهر اجرایی كرد.هم اكنون این شهر 125 مایل مسیر دوچرخه سواری دارد.
در حال حاضر پروژه 604 میلیون دلاری را برای تولید پیاده رو در مراكز خرید در دستور كار دارد كه مرحله نخست ساخت آن امسال شروع شده است.
نیویورك، آمریكا
در حالی كه شهر نیویورك برنامه ای را به این زودی ها برای ممنوعیت تردد خودرو اجرایی نخواهد داشت، اما تعداد مناطقی كه از دوچرخه، مترو یا اتوبوس استفاده می شود، بیشتر شده است.
نواحی مثل میدان تایم، میدان هرالد یا پارك مدیسون فقط محل پیاده روی است.

3535

1397/03/14
23:37:10
5.0 / 5
22
تگهای خبر: تولید , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان