معاون وزیر راه؛

عملیات احداث بزرگراه كربلا به آخر رسید

عملیات احداث بزرگراه كربلا به آخر رسید مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به چهار خطه شدن محور كرمانشاه ـ سر پل ذهاب اظهار داشت: ساخت بزرگراه كربلا تقریباً به آخر رسیده است.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی با اشاره به بازدید اخیر خود از زیرساخت های حمل ونقل استان های مرزی با كشور عراق و محورهای در دست ساخت جهت تسهیل سفر زوار عتبات عالیات در اربعین تصریح كرد: در بازدید از مرزهای غربی متوجه شدم كه وزارت راه و شهرسازی در مورد اربعین سنگ تمام گذاشته اما به نظرم در زمینه اطلاع رسانی اقدامات خود در تا حدی مظلوم واقع شده است.
وی اضافه كرد: در زمینه راهداری، بخش اعظم و تقریباً تمام جاده های جزو طرح های ویژه اربعین از جانب سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای روكش آسفالت شده و همینطور ساخت و تكمیل باندهای دوم از جانب شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در حد قابل توجهی پیشرفت داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرعت اقدامات این وزارتخانه در اجرای طرح های ویژه اربعین اظهار داشت: در سال اول طرح های عمرانی اربعین، سازمان راهداری تمام طول جاده ایلام را به عنوان پرترافیك ترین محور در این ایام، روكش آسفالت كرد و بلافاصله در سال ۹۵ عملیات احداث باند دوم از جانب شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل شروع شد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از تكمیل عملیات تعریض و چهار خطه كردن حدفاصل كرمانشاه تا سر پل ذهاب اطلاع داد و اظهار داشت: ۸۰ كیلومتر در سال های ۹۵ و ۹۶ تولید شده است. البته بر مبنای همین آمار بایست گفت كه ساخت بزرگراه كربلا هم تقریباً به اتمام رسیده است.
خادمی خاطرنشان كرد: از مجموع ۱۲۰ كیلومتر عملیات چهار خطه كردن محور حدفاصل ایلام تا مرز مهران حدود ۷۰ كیلومتر آن زیر بار ترافیك رفته است.
وی در ادامه بیان داشت: عملیات تعریض محور در خوزستان هم ادامه دارد و از ۱۱۰ كیلومتر محور اهواز-سوسنگرد-چذابه، ۵۵ كیلومتر حدفاصل اهواز تا سوسنگرد در سنوات گذشته انجام شده است و از ۵۵ كیلومتر باقیمانده حدفاصل سوسنگرد به سمت مرز هم حدود ۲۵ كیلومتر درگذشته چهار خطه شده است. ازاین رو ۲۵ كیلومتر باقیمانده هم با پیشرفت متوسط ۵۰ درصد در دست اجرای عملیات است.
معاون وزیر راه شهرسازی از تكمیل عملیات تعریض و ۴ خطه كردن تمام محورهای منتهی به مرزهای غربی كشور تا اربعین سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: بهسازی جاده فعلی و انجام باند دوم طی دو الی سه سال كار بزرگی است؛ و طبق جدول هزینه كرد، حدود ۵۵۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر هزینه شده كه البته بخشی از آن مطالبات پیمانكاران و الباقی از منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل و ادارات كل استانی تأمین و هزینه شده است.
خادمی خاطرنشان كرد: زیرسازی پاركینگ ها در چذابه و مهران هم توسط ادارات كل راه و شهرسازی از منابع استانی انجام شده است.
وی در مورد بازگشایی گره های ترافیكی شهر ایلام هم بیان داشت: برای تسهیل تردد در ورودی شهر ایلام باید چند پل ساخته می شد كه امروز به همت كاركنان راه و شهرسازی استان ها زیر بار ترافیك رفته است. همینطور ساخت تونل غلاجه كه سبب تفكیك محور ایلام به سمت اسلام آباد و حمیل می گردد هم امسال به صورت موقت زیر بار ترافیك رفته است.

1396/08/16
22:42:26
5.0 / 5
5731
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان