وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تصویب اساسنامه شركت قطارهای حومه ای در هیات دولت

تصویب اساسنامه شركت قطارهای حومه ای در هیات دولت به گزارش بازسازی خانه وزیر راه و شهرسازی، از تصویب اساسنامه شركت قطارهای حومه ای در هیات دولت اطلاع داد و اظهار داشت: بزودی این شركت، با همكاری بخش خصوصی و شهرداری ها مشغول به كار خواهد شد.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر محمد اسلامی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته، با اشاره به اینكه در سالهای بعد از انقلاب از توسعه ریلی غفلت شد؛ اظهار داشت: اما در دولت های یازدهم و دوازدهم، توسعه زیرساخت ها و سیستم های حمل و نقل ریلی سرعت یافت و نرخ بهره برداری مردم از ظرفیت ریلی رو به رشد، باآنكه باید سرعت توسعه زیرساخت ها را حفظ نموده و استان های مختلف را از بخش ریلی بهره مند نماییم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: باید برای مسیرهای ترانزیتی علاوه بر دو خطه سازی این مسیرها، خطوط ترانزیتی جدیدی تعریف شود تا ریل به مراكز و چشمه های بار رسیده و از راه حمل و نقل ریلی، صادرات كالاهای ما افزایش یابد.
وی اضافه كرد: دوران محرومیت و جاماندگی صنایع ساخت و توسعه ریلی ما طولانی بوده است؛ ازاین رو، باید تولید داخل محصولات ریلی را با رعایت استانداردها و همینطور ضوابط تولید رقابت پذیر، برای كسب بازارهای منطقه و جهانی تقویت نماییم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تخصیص دو هزار میلیارد تومان از جانب سازمان برنامه و بودجه، جهت راه اندازی شركت های تولید واگن، تصریح كرد: مقرر است از محل این اعتبار، ۹ شركت سازنده واگن با ۱۶ شركت بهره بردار مرتبط شده تا از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به توسعه ساخت واگن منجر شود.
اسلامی با تاكید بر اهمیت استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین اعتبار صنایع ریلی، خاطرنشان كرد: منابع بازار سرمایه علاوه بر اینكه سهل الوصول تر از تسهیلات بانكی است، از این تسهیلات ارزان تر هم خواهد بود.
وی درباره قطارهای پرسرعت، تصریح كرد: باید وارد حوزه قطارهای پرسرعت شویم و اگر قطار پرسرعت بالای ۳۲۰ كیلومتر بر ساعت راه اندازی می شود، این تفكر حاكم شود كه سایر قطارها با همان سرعت قبلی باشند؛ چون كه اگر می خواهیم به پروژه جهانی چین بعنوان «یك راه، یك حركت» با سرمایه گذاری ۲۶۴ هزار میلیارد دلاری بپیوندیم و قصد حضور در این كمربند جهانی را داشته باشیم، باید زیرساخت های ما هم آمادگی ورود به این پروژه را داشته باشد و قطارها با سرعت بالاتری تردد كنند.
وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، خاطرنشان كرد: اجرای این ماده قانونی باید بگونه ای باشد كه بخش خصوصی از سرمایه گذاری با بازدهی بالا در بخش ریلی استقبال كند؛ در غیر این صورت شركت های ریلی خصوصی مجبور هستند برای آنكه درآمد و هزینه های آنها به نقطه سر به سر برسد، از كیفیت خدمات خود به مردم بكاهند كه این اشتباه است؛ بلكه باید به سمتی برویم كه مردم میان كیفیت خدمات عرضه شده از جانب شركت های ریلی، شركت مورد نظر خویش را انتخاب كنند.
اسلامی با اشاره به اینكه اساسنامه شركت های حمل و نقل ریلی تصویب شده و بزودی از آن رونمایی می شود، تصریح كرد: با مشاركت بخش خصوصی و شهرداری پس از طریق اندازی شركت قطارهای حومه ای، سهم ریل در حمل و نقل حومه ای ارتقاء خواهد یافت و با این اقدام، با ترافیك آزاردهنده و آلایندگی های زیست محیطی و صوتی كلان شهرها، مقابله خواهیم كرد.
وی اضافه كرد: به این منظور باید شبكه حمل و نقل مویرگی بامحوریت حمل و نقل ریلی در حاشیه كلان شهرها ایجاد شود؛ به خصوص اینكه مردم هم چنین سیستم هایی را دوست دارند و از آن استقبال می كنند. پس باید مدل مالی مناسبی برای قطارهای حومه ای تعریف شود تا بدون استفاده از یارانه های دولتی، تأمین مالی شوند.
وزیر راه و شهرسازی، به مبحث تولید ریل در داخل اشاره نمود و اظهار داشت: تولید ریل ملی از جانب شركت های فولادی آغاز شده؛ هر چند مطالعات ساخت ریل در داخل ۱۰ تا ۱۵ سال طول كشید؛ اما شركت های فولادی ما از شركت راه آهن و شركت ساخت سفارش تولید گرفتند.

1398/03/20
12:05:27
5.0 / 5
61
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان