معاون وزیر راه در گزارش بازسازی خانه

خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اساسا راه اندازی می شود

خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اساسا راه اندازی می شود بازسازی خانه: مدیرعامل شركت راه آهن از تاكید معاون اول رئیس جمهور بر راه اندازی پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با سرعت 300 كلیومتر بر ساعت آگاهی داد.



سعید رسولی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباب تداوم یا توقف راه اندازی خط آهن قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و سرعتی كه برای سیر این قطار در نظر گرفته شده، اشاره كرد: طراحی اولیه این قطار، ۳۰۰ كیلومتر بر ساعت بود كه بعدا در یك مقطع زمانی تصمیم گرفته شد این سرعت به ۲۵۰ كیلومتر بر ساعت كاهش داده شود.
وی افزود: بتازگی وزیر راه و شهرسازی بار دیگر دستور داد تا هم سرعت ۳۰۰ كیلومتر بر ساعت مد نظر باشد تا مزیتی كه برای قطار سریع السیر وجود دارد كه همان سرعت بالا و كم بودن زمان سیر آن است، رعایت شود. بدین سبب هم اكنون دستور كار برای اجرای روند راه اندازی زیرساخت های ریلی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، ۳۰۰ كیلومتر بر ساعت است.
رسولی درباب منتفی شدن اصل راه اندازی یا عدم راه اندازی پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان هم اظهار داشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بتازگی در جلسه ای كه با مسئولان این پروژه در وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه داشت، دستور اكید داد تا این پروژه تكمیل و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز آن بررسی شود.
وی تاكید كرد: این پروژه هم اكنون پیشرفت فیزیكی دارد كه كمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود اما در عملیات خاكی زیرسازی قطعه قم-اصفهان بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد در قطعه تهران-قم هم اقداماتی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت كاهش حجم بار ریلی عبوری از ایران و تلاش چینی ها برای دور زدن ایران برای انتقال بار از مسیری غیر از ایران برای ارسال به اروپا گفت: تعامل و همكاری چندجانبه كشورهای مسیر چین به ایران داریم و در فروردین امسال نیز توافق خوبی با طرف چینی هم در زمینه تعرفه سیر قطار از ایران و هم در زمینه مجوزهای سیر واگن های ایرانی در این راه داشتیم.
وی اضافه كرد: بدین سبب با چینی ها برای تردد قطار در این راه همكاری داریم، طبیعتا ما و این كشورها به دنبال آن هستیم تا مسیر بهینه ای داشته باشیم تا هم زمان سیر كوتاه تر شده و هم تعرفه به شكلی باشد كه رقابتی شود و شرایطی فراهم نماییم تا صاحبان كالا، بار را با قطار حمل كنند.
مدیرعامل شركت راه آهن در پاسخ به پرسشی درباب مسیری كه با عبور از ایران، چین را به غرب آسیا وصل می كند تصریح كرد: مسیر ریلی چین به ایران شامل تردد از ازبكستان، قزاقستان و تركمنستان و سپس با عبور از مرز سرخس، وارد ایران می شود كه در این راه، تردد قطارهای كانتینری با طرف چینی داریم.

1398/06/21
20:22:01
5.0 / 5
2941
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان