معاون وزیر راه و شهرسازی:

نگران ترك لاینرهای خارجی از بنادر ایران نیستیم

نگران ترك لاینرهای خارجی از بنادر ایران نیستیم بازسازی خانه: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه نگران خروج خطوط كشتیرانی از بنادر كشور نیستیم اظهار داشت: خطوط كشتی رانی كه می خواهند بنادر ایران را ترك كنند سهم ناچیزی در تردد بنادر كشورمان دارند.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، محمد راستاد در مراسم روز هیدروگرافی (نقشه برداری دریا) با اشاره به اینكه خوشبختانه ایران توانسته دستاوردهای خوبی در زمینه تولید و انتشار اطلاعات بر اساس هیدروگرافی ها به دست آورد، اظهار داشت: این اطلاعات نه تنها در كشور بلكه برای منطقه قابل استفاده و تامین است و لزوم دارد كه این دستاوردها در حوزه هیدروگرافی ارتقا داده شود.
وی با اشاره به اینكه باید در پروژه های ظرفیت سازی IHO فعال باشیم ادامه داد: یكی از اعضای فعال شورای IHO هستیم و با عنایت به ظرفیت ناوگان كه در اختیار داریم ایران از اعضای مهم این شورا به حساب می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه تولید و انتشار نقشه های هیدروگرافی برای ایمنی ناوگان بسیار اهمیت دارد ادامه داد: باید این نقشه ها در قالب اعلامیه های دریایی منتشر شوند و اهمیت و به روز بودن این نقشه ها بسیار مهم می باشد.
وی همینطور درباره بحث اعمال تحریم ها از جانب آمریكا و تاثیرگذاری آن در بخش حمل و نقل دریایی اظهار داشت: قاعدتا فضای فعالیت دریایی و تجارت دریایی بین المللی است و دوران پر نوسانی را در حوزه فعالیتهای دریایی پشت سر گذاشته ایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاكید بر اینكه ۹۰ درصد صادرات و واردات با استفاده از دریا انجام می گردد ادامه داد: بطور قطع این فعالیت ها با تعامل شركتهای كشتی رانی و راینرها به دست می آید اما اتكای ما به توانمندی های داخل است و در تمام دوران نوسان ها توانستیم با اتكا به توانمندی های داخل نیازهای خویش را برطرف سازیم و تامین نماییم.
راستاد تصریح كرد: در سه ماه امسال در خیلی از بخش های صنعت دریایی و حمل و نقل دریایی رویه روبه رشد را حفظ كردیم و در زمینه صادرات غیرنفتی توانستیم ۱۴ درصد رشد را تجربه نماییم. این انتظار وجود دارد كه بدون هیچ گونه خلل و مانعی بتوانیم این شرایط را سامان دهیم.
معاون زیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه بعضی از خطوط نسبت به محدود كردن تردد به بنادر ایران اقدام نمودند و تلویحا این محدودیت ها را به ما اعلام نمودند اظهار داشت: خوشبختانه خطوطی كه قصد ترك بنادر ایران را دارند سهم بسیار ناچیزی در تردد را دارند و با رفتن آنها مشكلی برای حمل و نقل دریایی كشورمان تولید نمی گردد.
وی با اشاره به اینكه بنادر ایران برای خطوط كشتیرانی خارجی و سرمایه گذاران جاذبه های زیادی دارد اظهار داشت: در بخش توانمندی های صادراتی ترانزیت و ترانشیت جاذبه های بسیار زیادی برای اپراتورهای خارجی و سرمایه گذاران بین المللی وجود دارد و ترك چند شركت كشتی رانی خارجی ما را نگران نمی كند چراكه سهمی در اقتصاد دریایی ما نداشتند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره مبحث غرامت سانچی هم اظهار داشت: پرونده سانحه سانچی بعد از عرضه گزارش های رسمی را بسته شده می دانیم و گزارش ها را به صورت رسمی و نهایی منتشر كردیم.
وی با اشاره به اینكه در ورود این سوانح نقاط مشتركی بین كشورهای ذی نفع وجود دارد كه البته اختلاف نظرهایی هم بایكدیگر داریم، اظهار داشت: از نظر كشور چین و هنگ كنگ مسیر متقاطع علت سانحه است اما از نظر كشورهای ایران، پاناما و بنگلادش تغییر مسیر كشتی چینی كریستال دلیل تصادف كشتی هاست.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه پیگیری های حقوق و جبران خسارت و پرداخت بیمه توسط شركت نفتی در حال انجام می باشد اظهار داشت: بطور قطع در چهارچوب ها بررسی شده شركت ملی نفتكش می تواند خسارت وارد شده را دریافت و تامین كند.
راستاد همینطور درباره اهمیت توسعه صادرات از بنادر شمالی كشورمان اظهار داشت: راهبرد توسعه ای بنادر شمالی كشورمان تمركز در ترانزیت و صادرات است كه در این راستا بزودی همایش توسعه صادرات با استفاده از مسیر دریای خزر در بندر امیرآباد برگزار می گردد.
وی اضافه كرد: هدف از برگزاری این همایش توانمندی های بنادر حاشیه خزر و اعلام مكانیزم های تشویقی برای جذب سرمایه گذاران است كه در این همایش چهار كشور همسایه دریای خزر حضور دارند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاكید بر اینكه نقش بنادر شمالی در حمل و نقل دریایی كشور ارتقا می یابد، اظهار داشت: در ۴ ماه سال جاری رشد ۳۰ تا ۷۰ درصدی تخلیه و بارگیری انواع كالاها در بنادر شمالی محقق شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت بنادر شمالی تصریح كرد: به غیر از بندر كاسپین ظرفیت نادر كشورمان به ۳۰ میلیون تن می رسد كه از ۶ میلیون تن آن استفاده می نماییم.

1397/04/06
14:43:32
5.0 / 5
5377
تگهای خبر: بنادر , توسعه , تولید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان