مقام مسئول در شركت ساخت خبر داد:

۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان، كمبود ۴هزار میلیارد تومانی

۱۳۲ پل و ۳۲ تونل در ریل چابهار-زاهدان، كمبود ۴هزار میلیارد تومانی بازسازی خانه: سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شركت ساخت اظهار داشت: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ كیلومتر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ كیلومتر در راه خط آهن چابهار-زاهدان راه اندازی میگردد.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور، عباس خطیبی با اشاره به طول ۶۰۰ كیلومتری راه آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: این خط ریلی با هدف اتصال بندر شهید بهشتی چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی كشور به شبكه ریلی، توسعه سواحل مكران، اتصال كشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد و احداث بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه راه اندازی میگردد.
وی پیشرفت فیزیكی كل پروژه را ۳۷ درصد اعلام و افزود: پیشرفت فیزیكی در بخش زیرسازی به ۵۰ درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و كوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است.
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با تاكید بر اولویت بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما بهره برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تكمیل و بهره برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است كه الان با پیشرفت فیزیكی ۷۰ درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا می باشد.
خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: ۸۰ میلیون متر مكعب عملیات خاكی در این پروژه صورت می گیرد كه تابحال ۵۰ درصد از عملیات خاكی و ۶۸ درصد از عملیات خاكریزی آن به اتمام رسیده است.
وی راه آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت كشور معرفی و بیان كرد: این حجم از عملیات اجرایی در ۶۰۰ كیلومتر مسیر ریلی كه بیشتر از ۵۰ درصد آن در تپه ماهور و منطقه كوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است.
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شركت ساخت با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی اضافه كرد: ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱ كیلومتر با دهانه های بیشتر از ۱۰ متر و ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۴ كیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است.
خطیبی درباب اعتبار هزینه شده برای این پروژه اظهار داشت: تابحال ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است كه با عنایت به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در تلاش هستند.

1397/09/17
20:27:18
5.0 / 5
5322
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان