یك مقام مسئول تشریح كرد:

جزئیات تفاهم نامه سه جانبه چابهار، واردات دام زنده جهت تنظیم بازار

جزئیات تفاهم نامه سه جانبه چابهار، واردات دام زنده جهت تنظیم بازار به گزارش بازسازی خانه مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جزئیات تفاهم نامه سه جانبه ایران- هند و افغانستان را در حوزه چابهار شرح داد.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر بهروز آقایی با اشاره به واردات ۵۰ هزار رأس گوسفند به وسیله كشتی به بندر چابهار اظهار داشت: این گوسفندها از رومانی و برای تنظیم بازار و تأمین گوشت وارد این بندر شده است.
به گفته آقایی بندر چابهار امروز رتبه چهارم بندر كانتینری كشور را دارد و رشد واردات كالاهای اساسی به این بندر ۵۰ درصد بوده است.
مدیركل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همینطور از ایجاد خط كشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر بمبئی، موندرا و كاندلا در هند به وسیله سه خط كشتیرانی اطلاع داد و تصریح كرد: هر دو هفته یك سفر منظم دریایی بین ایران و هند انجام می شود. همینطور تابحال ۴۰ مورد عملیات نجات ماهیگیران از راه بندر چابهار انجام شده است.
آقایی همینطور با اشاره به انعقاد یك قرارداد اپراتوری در بندر چابهار با طرف هندی، تصریح كرد: این قرارداد برای عملیات تخلیه و بارگیری با روش سرمایه گذاری bot یعنی ساخت، بهره برداری و واگذاری طبق قرارداد ۱۰ ساله بسته شده كه سرمایه گذار هندی ۸۵ میلیون دلار در این بندر سرمایه گذاری می نماید و طی ۱۰ سال به صورت ۵۰-۵۰ درآمدهای این بندر را به خود اختصاص می دهد و بعد از آن تجهیزات به كارگرفته شده را به ایران واگذار می كند.
به گفته این مقام مسئول ۱۶.۵ میلیون تن كالای هندی ها كه به مقصد افغانستان و كشورهای مشترك المنافع بارگیری می شود را می خواهیم از راه بندر چابهار جذب شود كه در این راستا امسال ۹ فروند كشتی بزرگ هندی حامل كالای ترانزیتی به مقصد افغانستان در چابهار تخلیه و بارگیری شد و به این وسیله ۴۷۳۰ كانتینر كالا از راه خاك ایران به افغانستان ترانزیت شد.
آقایی اضافه كرد: برای جابجایی این كالاها فقط ۵ میلیارد تومان گردش مالی رستوران های استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا كرد و به ازای هر كانتینر ۵۵۰ دلار عایدی دریایی و ۸۰۰ دلار عوارض مرزی و در مجموع برای هر كانتینر ۱۸۶۰ دلار عایدی برای كشور بوجود آمده است.
وی همینطور با اشاره به راه اندازی پایانه مسافری دریایی شهید كلانتری چابهار خاطرنشان كرد: این ترمینال در مساحت ۴۰۰۰ مترمربع با تجهیزات راه اندازی شده و مسافران دریایی بین چابهار و بندر مسقط در كشور عمان راه اندازی می شود و طبق آمار حدود ۸۰۰ هزار از بلوچ های سیستان در عمان زندگی می كنند.
مدیر كل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح كرد: اوایل سال آینده خط دریایی بین چابهار و بندر مسقط در عمان كه فاصله ۳.۵ ساعت مسافرت دریایی یعنی ۱۵۰ مایل یا حدود ۲۹۰ كیلومتر فاصله دارد برقرار می شود.
وی در مورد این كه چرا چابهار از تحریم ها آمریكا معاف شده است، خاطرنشان كرد: به خاطر این كه هند و افغانستان كشورهای متحد آمریكا هستند، برای تأمین كالاهای موردنیاز افغانستان از راه هند به ناچار بندر چابهار از تحریم های ظالمانه آمریكا معاف شده و این فرصت بسیار خوبی برای رونق گرفتن ترانزیت و تجارت از راه چابهار است.
آقایی تاكید كرد: كالاهایی كه به مقصد افغانستان از راه هند بارگیری می شود به ناچار در چابهار تخلیه و بارگیری می شود كه این سبب رونق بندر می شود و امروز چابهار آماده است هر نوع كشتی با هر اندازه ای را پذیرش كند.

1397/12/25
22:02:01
5.0 / 5
4778
تگهای خبر: بازار , بنادر , بهره برداری , درآمد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان