واكنش وزیر راه به حذف تهران از طرح ملی مسكن

واكنش وزیر راه به حذف تهران از طرح ملی مسكن بازسازی خانه: تسنیم نوشت: اسلامی اظهار داشت: 60 تا 70 هزار واحد مسكونی در اطراف تهران در چارچوب طرح ملی مسكن ساخته خواهد شد.


محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: افزایش تعداد ناوگان های جاده ای را در دستور كار خود قرار داده ایم و به كارخانجات و تولید كنندگان این حوزه اعلام نموده ایم كه تا آغاز سفرهای نوروزی میزان تولیدات خودرا در حوزه جاده ای بالا برند. او با اشاره به اینكه در روزهای نوروز ۹۹همانند سال های گذشته به سبب آنكه ناوگان های عمومی یكسر خالی هستند، اظهار داشت: كرایه ها را افزایش خواهیم داد؛ البته قبل از آن جلسات و بررسی های مختلفی را با انجمن های شركت های مسافری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار خواهیم كرد. اسلامی با اشاره به اینكه در شهرهای جدید كشور ۲۰۰هزار سهمیه در چارچوب طرح اقدام ملی مسكن قرار داده ایم اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۰هزار واحد مسكن از ۲۰۰ هزار واحد شهرهای جدید مربوط به استان تهران است. وزیر راه و شهرسازی اشاره كرد: ثبت نام طرح اقدام ملی برای استان تهران به هیچ عنوان حذف نشده و به سبب آنكه برنامه ریزی برای شهر تهران بعنوان كلانشهر با سایر استان های كشور متفاوت می باشد بدین سبب باید تمهیدات و برنامه ریزی های ویژه ای را برای آنان انجام دهیم. او اضافه كرد: هیچ آمار و یا برنامه جدیدی برای طرح اقدام ملی مسكن وجود ندارد و ما سیاست های خودرا در این بخش با قدرت ادامه خواهیم داد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه ثبت نام همچنان در بافت های فرسوده ادامه دارد، اظهار داشت: نوسازی بافت های فرسوده قسمتی از طرح اقدام ملی است و متقاضیان می توانند بعد از تكمیلی مداركشان ثبت نام را انجام دهند. وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ثبت نام در طرح اقدام ملی مسكن هم اظهار نمود: ثبت نام در استان تهران تا اختتام آذر ماه شروع می شود. وی در پاسخ به این پرسش كه بعضی از متقاضیان از ۹۹ ساله بودن برخی از واحدهای مسكن در طرح اقدام ملی گله مند هستند، اظهار داشت: ما در این طرح سه نوع شیوه برای واگذاری واحدها در نظر گرفته ایم كه طرح واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله یكی از این شیوه هاست كه بعضی از دهك ها پس از تهیه زمین از آن استفاده می نمایند. اسلامی با اشاره به اینكه دولت ۴۰۰ هزار واحد مسكونی در كل كشور برای دهك های مختلف كشور تا ۲ سال آینده خواهد ساخت، اظهار نمود: دهك های ۴ تا ۷ جامعه در چارچوب شیوه های مختلف همچون پروژه های مشاركتی می توانند این واحدها را دریافت و یا بسازند. وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: طرح اقدام ملی مسكن به صورت سه روش به متقاضیان تحویل داده می شود كه قسمتی از آنها در چارچوب پروژه های مشاركتی توسط سازندگان و انبوه سازان ایجاد می شود و برخی از واحدها هم با در اختیار گذاشتن زمین به صورت گروهی در شهرهای مختلف می توانند واحدهای خودرا بسازند. او اضافه كرد: بخش دیگری از این واحدها هم بوسیله ثبت نام و به صورت مرحله به مرحله و برمبنای واریز مبالغ تكمیل و به بهره برداری خواهد رسید. او با اشاره به اینكه در بعضی از شهرها با ارائه زمین به مردم و پشتیبانی از نقشه ها و ارائه تسهیلات می توانند متقاضیان واحدهای خودرا بسازند، اظهار داشت: بعضی از پروژه ها هم در این طرح به شركت ها ارائه می شود و با انعقاد قرارداد مردم می توانند واحدهای خودرا به صورت مشاركتی دریافت نمایند. اسلامی با اشاره به اینكه ۲۰ هزار نفر در بافت های فرسوده در چارچوب طرح اقدام ملی مسكن ثبت نام كرده اند، اظهار داشت: نوسازی واحدهای مسكونی در حال انجام می باشد و قسمتی از آنها به بانك ها معرفی شده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: متقاضیان باید با عضویت و ثبت نام در این سامانه طبق زمانبندی واحدهای خودرا تحویل بگیرند. ۲۲۳۲۲۵


منبع:

1398/09/17
21:22:07
5.0 / 5
4838
تگهای خبر: انبوه سازان , بانك , بهره برداری , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان