معاون وزیر راه در گزارش بازسازی خانه

متروی هشتگرد ۱۰۰درصد ایمن است

متروی هشتگرد ۱۰۰درصد ایمن است بازسازی خانه: مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینكه متروی شهر جدید هشتگرد-گلشهر از ایمنی بالایی برخوردار است، از استقبال خوب ساكنان این شهر جدید از قطار برقی آن آگاهی داد.



حبیب الله طاهرخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره اظهار نظر برخی كارشناسان و یا اعضای شورای شهر تهران در خصوص نا ایمن بودن متروی هشتگرد به سبب نداشتن سیگنالینگ، با اشاره به اینكه محل تامین اعتبار راه اندازی متروی گلشهر-هشتگرد، منابع داخلی و املاك و مستغلات متعلق به شركت عمران شهرهای جدید بود، گفت: این اظهار نظرها، چندان حرفهای بامبنایی نیست و برخی صرفاً با این هدف این صحبتها را مطرح می كنند تا پاسخی بابت آن بشنوند.
وی اضافه كرد: این خط ۱۰۰ درصد ایمن بوده و هیچ مشكلی ندارد؛ وگرنه شركت بهره برداری متروی تهران حاضر به بهره برداری از آن نبود.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این پرسش كه آیا با توجه به این كه نرخ بلیت متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد برای سال آینده از طرف شورای شهر تهران ۵ هزار تومان تعیین شده، این قیمت، بالا نیست؟ اظهار داشت: قیمت گذاری ها با شورای شهر تهران است و ما مداخله ای نداریم؛ چون مسئولیت بهره برداری و قیمت گذاری با این شوراست.
وی درباب متروی پرند اشاره كرد: متأسفانه پروسه راه اندازی این خط با مشكل روبه رو شده است؛ هم اكنون تا فرودگاه امام خمینی (ره) خط مترو راه اندازی و بهره برداری شده است. اما از فرودگاه امام خمینی (ره) تا پرند در مرحله روسازی قرار دارد و راه اندازی باقی مانده آن متوقف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاكید كرد: برای تكمیل باقی مانده خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند، مدل مالی خاصی به شهرداری پیشنهاد داده ایم؛ این مدل به این شكل است كه راه اندازی متروی فرودگاه امام به شهر جدید پرند را به وزارت راه و شهرسازی و شركت عمران شهرهای جدید واگذار كند.
طاهرخانی تصریح كرد: ولی شهرداری دیدگاهش این است كه شركت عمران شهرهای جدید، راه اندازی كل خط از ایستگاه شهر آفتاب تا شهر جدید پرند را در اختیار بگیرد؛ چون این خط با وجود آنكه قسمتی از آن در حال بهره برداری است، هنوز تكمیل نشده و برخی از پستهای آن ناقص مانده است؛ سیگنالینگ این خط هم تكمیل نشده؛ این در حالیست كه اگر بخواهیم كل این خط را ما تكمیل نماییم، ساخت و ساز همین بخش های باقی مانده هم هزینه زیادی به شركت عمران شهرهای جدید تحمیل می كند.
وی افزود: مقرر است با شهرداری تقسیم كار كنیم؛ چون خط متروی شهر آفتاب به فرودگاه امام، با وجود آنكه هزار میلیارد تومان برای راه اندازی خط هزینه شده، اما هیچ فایده ای نداشته و عملاً مسافری در آن تردد نمی كند؛ این خط تا زمانی كه به شهر جدید پرند متصل نشود، همینگونه بلااستفاده خواهد ماند. مسافر اصلی این خط، ساكنان پرند، رباط كریم و برخی شهرك های مسكونی حاشیه آزادراه تهران-ساوه هستند.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید اشاره كرد: مقرر است جلسه ای با شهردار تهران برگزار نماییم و نحوه راه اندازی خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به پرند را نهایی كنیم؛ چونكه اجرای این پروژه برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردارست.
طاهرخانی اشاره كرد: قطارهای حومه ای جذابیت زندگی را در شهرهای حومه و جدید اطراف كلانشهرها بالا می برد و از طرف دیگر، آلودگی و ترافیك ورودی به كلانشهر مادر را كاهش می دهد؛ بدین سبب تكمیل این خط، یك بازی برد-برد هم برای شركت عمران شهرهای جدید است هم شهرداری تهران؛ اما چون شهرداری با محدودیت منابع روبه رو است، پس چندان علاقه ای به تكمیل پروژه متروی پرند ندارد.
وی تاكید كرد: عموماً افراد و طبقاتی كه ساكن شهرهای حومه ای هستند، اكثراً اقشار فرودست جامعه اند و خودروهایی كه در اختیار دارند نیز نسبت به خودرو های درون كلانشهر، آلایندگی بسیار بالاتری دارند؛ اما اگر این اقشار متروی ارزان قیمت داشته باشند، می توانند با آن به تهران بیایند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش كه آیا نرخ بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) كه از طرف شورای شهر، ۹ هزار تومان تعیین شده را ارزان می دانید؟ اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت بنزین، اگر میزان مصرف سوخت با قیمت بلیت مترو مقایسه شود، می بینیم كه این نرخ به صرفه تر از تردد با خودروی شخصی است. مثلاً اگر بنزین را لیتری ۳ هزار تومان در نظر بگیریم و میزان مصرف سوخت از شهر جدید هشتگرد تا تهران را ۷ لیتر در هر بار سفر برآورد نماییم، می بینیم كه دارنده این خودرو روزانه ۲۱ هزار تومان بابت بنزین پرداخت می كند در صورتیكه رفت و برگشت با مترو از هشتگرد تا تهران، ۱۰ هزار تومان است. ضمن اینكه خودرو هزینه های جانبی گوناگون دیگری هم دارد كه حمل و نقل عمومی ندارد.
طاهرخانی اضافه كرد: متأسفانه مشكل این است كه سیستم حمل و نقل عمومی، به اندازه كافی نه دردسترس است نه می توان در هر زمانی به آن دست یافت؛ در صورتیكه در ژاپن، بااینكه بلیت مترو گران است، اما به سبب آنكه به تمام مناطق شهر گسترده شده، استقبال از حمل و نقل عمومی بیشتر از خودروی شخصی است.
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا از متروی شهر جدید هشتگرد، استقبالی صورت گرفته یا خیر؟ اظهار داشت: استقبال بسیار خوبی شده و مردم ساكن این منطقه، به راحتی می توانند با قطار برقی هشتگرد-گلشهر، به كلانشهرهای تهران و كرج سفر كنند.
عضو شورای شهر تهران: متروی هشتگرد ناایمن است / ‬خط را با فشار دولت افتتاح كردند
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران در نشست صحن علنی این شورا در ۱۳ اسفند ماه امسال نسبت به ناایمن بودن خط متروی هشتگرد-گلشهر و نداشتن سیگنالینگ آگهی داد.
پیش از این نیز وی در روز افتتاح این خط مترو در روز ۱۰ دی ماه امسال كه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، در جلسه شورای شهر تهران خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اعلام نمود: راه اندازی این خط در هیچ یك از اسناد و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران همچون بودجه سنواتی و برنامه پنج ساله دوم و سوم شهر تهران یاد شده قرار نگرفته است، چه رسد به آن كه در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه كرد: با وجود این، امروز با فشار بخش های ذیربط در دولت، شهرداری تهران با وجود مخالفت اولیه حاضر به پذیرش مسئولیت راه اندازی و افتتاح خط مترو گلشهر-هشتگرد توسط شركت بهره برداری مترو تهران و حومه شده است؛ خطی كه از حداقل تجهیزات و استانداردهای ایمنی لازم هم برخوردار نیست و تخمین زده می شود برای تكمیل نهایی آن، دست كم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
اعتراف رئیس شورای شهر تهران به ناقص بودن سیگنالینگ متروی هشتگرد
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در همان جلسه خطاب به آروین درباب ناایمن بودن خط متروی گلشهر –هشتگرد اشاره كرد: این خط به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است. درباب كمبود بخش مخابرات، با استفاده از موبایل این كمبود قابل حل است برای اینكه این خط در روی سطح قرار دارد. همین طور سیستم سیگنالینگ آن كامل نشده است كه موضوع حساسی است و باید تكمیل شود بدین سبب هم اكنون تنها دو ساعت از ساعت ۱۱ تا یك خدمات رسانی می كند. از شهروندان پول بلیت گرفته نمی گردد و افتتاح به صورت آزمایشی است.


منبع:

1398/12/17
14:51:59
5.0 / 5
4611
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان