جلوی مفاسد قیر رایگان را گرفتیم

جلوی مفاسد قیر رایگان را گرفتیم بازسازی خانه: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از طراحی سامانه ای برای رصد قیر رایگان از زمان دریافت از تولیدکننده تا تخصیص به پروژه راهسازی آگاهی داد.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، داریوش امانی در نشست خبری تشریح کارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره نوسازی ناوگان جاده ای اظهار داشت: از سال قبل به دنبال نوسازی ناوگان بودیم. سال قبل با دو شرکت تولید داخل قرارداد ساخت شش هزار دستگاه کامیون به امضا رساندیم. در بخش سواری کرایه نیز با یکی از خودروسازان داخلی قرارداد به امضا رسید که سال قبل ۱۴۰ دستگاه تحویل گردید و امسال نیز قرارداد ساخت دو هزار دستگاه سواری کرایه به امضا رسیده است.
وی اضافه کرد: درباب نوسازی اتوبوس و مینی بوس نیز به سبب تحریم ها در سالهای قبل با مشکل مواجه شدیم اما امسال یک شرکت خودروساز برای تولید اتوبوس فعال شده و مقرر است با سازمان راهداری قرارداد امضا کند. دو شرکت خودروساز دیگر هم ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس را در دستور کار دارد. از محل واردات کامیون های زیر سه سال ساخت اروپایی نیز تا حالا ۳۳۰ دستگاه وارد کشور و شماره گذاری شده است.
رئیس سازمان راهوری و حمل و نقل جاده ای در مورد مشکل لاستیک خودرو های سنگین گفت: اوایل سال ۹۹ اعلام گردید لاستیک از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است. با تمهیداتی که اندیشیده شد در کمیته پایش حمل و نقل که هر دو هفته یک دفعه به ریاست وزیر راه برگزار می شود، قرار شد تعدادی لاستیک وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی که باقی مانده بود، سهمیه بندی شده و تا آخر سال در اختیار رانندگان قرار گیرد.
معاون وزیر راه اشاره کرد: هم اکنون رانندگان خودرو های سنگین باید لاستیک را از سامانه کالا وابسته به وزارت صمت تهیه کنند و هر ماه یک دفعه سهمیه دارند که در صورت عدم مراجعه، سهمیه آنها بصورت آزاد به فروش می رسد.
امانی در مورد حادثه اتوبوس سرباز معلمان، اظهار داشت: این حادثه یک سانحه دلخراش بود و در همان ساعات اولیه، شرکت متخلف را تعطیل کردیم، کارت هوشمند رانندگان متخلف این حادثه باطل شد. به کانون شرکت های حمل و نقل استان مربوطه تذکر دادیم چون تخلف مدیر فنی شرکت محرز بود و ماشین با لاستیک غیرقابل اطمینان حرکت کرده بود. درحال تهیه سامانه ای برای نظارت بیشتر بر شرکت های حمل و نقل مسافری هستیم.
وی درباب تسهیلات خرید کامیون جدید اضافه کرد: برای نوسازی ناوگان از محل تولید داخل، ۸۰ درصد هزینه کامیون را وام کم بهره ۶ درصد به رانندگان می دهیم و این بزرگترین کاری بود که توانستیم انجام دهیم تا نگذاریم نوسازی فراموش شود.
رئیس سازمان راهداری اظهار داشت: رانندگان متقاضی نوسازی باید چه در بخش نوسازی از محل واردات کامیون های زیر سه سال ساخت چه از محل تولید داخل، حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده را اسقاط کنند. البته انتظاری که در حوزه نوسازی ناوگان از محل تولید داخل داشتیم، برآورده نشد چون اقساط وام خرید کامیون نوساز بالاست و برای رانندگان جذاب نیست. درحال مذاکره با شورای پول و اعتبار هستیم تا مدت بازپرداخت اقساط وام خرید کامیون، طولانی تر شود.
معاون وزیر راه در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت تخصیص قیر رایگان به سازمان راهداری برای پروژه های راهسازی اظهار داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان تخصیص قیر رایگان وجود ندارد. از شروع سال تا حالا به ما قیری ندادند و از محل منابع سازمان راهداری برای پروژه های راهسازی خصوصاً راه روستایی، قیر خریداری می نماییم.
وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ فقط قرار شده تا سقف ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه های اجرائی اختصاص داده شود که ۴۸ درصد این رقم سهم وزارت راه است. هفته گذشته استفساریه ای در مجلس بررسی و تصویب گردید تا ابهامات این قانون برطرف شود. با اهمیت ترین ابهام آن اختصاص این رقم در نیمه دوم سال بود و از آنجایی که در ماه های سرد سال امکان کار عمرانی و پروژه اجرائی وجود ندارد، در استفساریه مجلس قرار شد تا این پول به وزارت نفت داده شده و وزارت نفت به دستگاهها قیر بدهد.
وی اظهار داشت: این در حالیست که در قانون بودجه آمده تا رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان به دستگاه های مربوطه داده شده تا خودشان قیر تهیه کنند. درحال پیگیری مراحل قانونی تأثیر این استفساریه هستیم تا هرچه سریع تر به دولت ابلاغ گردید.
امانی در مورد شائبه مفسده زا بودن قیر رایگان گفت: ساز و کار و سامانه ای برای توزیع قیر رایگان طراحی کردیم تا قابل رصد باشد. در این سامانه از زمان تحویل قیر تا توزیع آن و تخصیص قیر به پروژه کاملاً قابل رصد است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد آمار تصادفات جاده ای اشاره کرد: از سال ۹۱ تا ۹۹ کاهش ۲.۸ درصدی متوسط تلفات جاده ای داشته ایم در صورتیکه عمر ناوگان اتوبوسی ما بطور متوسط سالانه ۱۱.۳ درصد کاهش داشته است.
معاون وزیر راه در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره یکپارچه سازی مدیریت پایانه های مرزی و واگذاری آن به سازمان راهداری اشاره کرد: یکی از اشکالات موجود در پایانه های مرزی این بود که ۱۳ تا ۲۵ دستگاه در مرزها حضور دارند که تداخلات کاری و موازی کاری ایجاد می کرد. در نتیجه رییس جمهور فرمان داد مدیریت پایانه های مرزی بصورت یکپارچه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار شود. اجرای این دستور رییس جمهور نیاز به زیرساخت و دستورالعمل داشت که بخشنامه مربوطه تهیه و به دولت برای تصویب ارسال شده است.
رئیس سازمان راهداری تاکید کرد: در صورت تصویب این بخشنامه در هیئت دولت شرح وظایف هر دستگاه بطور کامل تعیین شده و ساماندهی مرزها شروع خواهد شد. با این وجود ما بازبینی در ساختار پایانه های مرزی را در دستور کار داریم. برخی فرآیندها اصلاح شده و با شعار «مرز محل عبور است» مبادرت به خلوت کردن مرزها و متمرکز کردن دستگاهها کرده ایم، مرز بازرگان نخستین مرزی است که ساماندهی خواهد شد و به زودی مدیران دستگاه های مربوطه با حضور وزیر راه در این پایانه مرزی حاضر شده و شروع آزمایشی ساماندهی مرزها را کلید خواهند زد.


منبع:

1400/04/15
13:22:46
5.0 / 5
242
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان