ارونقی خبر داد؛

کلاهبرداری از رانندگان به اسم واردات کامیون های دست دوم

کلاهبرداری از رانندگان به اسم واردات کامیون های دست دوم بازسازی خانه: معاون فنی گمرک، برخی شیوه های کلاهبرداری شرکت های واردکننده کامیون های دست دوم اروپایی از رانندگان خودرو های سنگین را افشا کرد.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران در نامه ای که ۶ آذر امسال به محمد رضا صاحبی پسندیده معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران درباب موانع ترخیص کامیون های وارداتی دست دوم اروپایی ارسال کرده، به رفع بخش عمده ای از مشکلات ترخیص این کامیون ها اشاره کرده و آورده است: برخی از این کامیون ها ترخیص شده اند.
کامیون های دپو شده تا ۲۰ روز آینده ترخیص نشوند، به سازمان تملیکی تحویل می شوند
وی ضمن اشاره به اتمام مهلت ۴ ماهه ترخیص کامیون های دپو شده در گمرکات کشور شامل مهلت ۲ ماهه دادستانی و سپس اضافه شدن مهلت ۲ ماهه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می افزاید: اخطاریه کتبی برای مهلت ۲۰ روزه به واردکنندگان داده شده تا در صورت عدم ترخیص این کامیون ها، در آخر ۲۰ روز به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار خواهند شد.
معاون فنی و گمرکی گمرک ایران، مالک اصلی کامیون های وارداتی را رانندگان زحمتکش عنوان کرده و افزود: شرکت های واردکننده، به سفارش رانندگان مبادرت به واردات این کامیون ها کرده اند.
متن نامه ارونقی به معاون دادستانی عمومی وانقلاب تهران



برخی روش های کلاهبرداری از رانندگان که سبب عدم ترخیص کامیون های وارداتی شده است
۱. ارونقی در این نامه به برخی مشکلات برای عدم ترخیص کامیون های دست دوم اروپایی اشاره و اظهار نمود: بررسی های به عمل آمده نشان داده است تعدادی از واردکنندگان کامیون ها با کلاهبرداری از رانندگان، مقادیر زیادی وجه به انحاء مختلف دریافت ولی کامیونی به کشور وارد نکرده یا هنوز ثبت سفارشی برای کامیون های وارده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گرفتن و ارائه نداده اند.
کامیون مدل ۲۰۱۷ وارد کرده اند؛ ۲۰۱۸ اظهار کرده اند
۲. وی یادآورد شد: تعدادی از شرکت های واردکننده کامیون، با گرفتن وجه از رانندگان اقدام به واردات کامیون هایی کرده اند که واجد شرایط ترخیص نیستند بطورمثال ثبت سفارش گرفتن شده برای کامیون با سال ساخت ۲۰۱۸ است در حالیکه کامیون وارده از محل آن ثبت سفارش، سال ساخت ۲۰۱۷ بوده است که در زمان ورود کامیون به کشور، بیش از ۳ سال از ساخت کامیون گذشته و هم اکنون قابل ترخیص نیست.
۳. ارونقی می افزاید: تعداد زیادی از واردکنندگان کامیون ها از گرفتن وجوه غیرمتعارف و غیرقانونی توسط تعدادی از شرکت های ارائه خدمات بعد از فروش شکایت دارند و اعلام نموده اند وجوه غیرقانونی از این افراد دریافت شده یا درحال دریافت است.
برخی بانکها کد رهگیری تأیید ارز نمی دهند
۴. وی به شکایات گوناگون برخی واردکنندگان نسبت به طولانی شدن روند صدور کد ساتا از طرف بانکهای عامل و گرفتن وثیقه های مادی مانند ضمانت نامه بانکی ۳۵ درصد اشاره نمود و اظهار داشت: واردکنندگان اعلام نموده اند این رویه درباب برخی بانکها هنوز برای «واردات بوسیله رویه‌ی ارز متقاضی» (ارز بازگشت از محل صادرات) همچنان در جریان بوده و هیچ تغییری نکرده است.
۵. بگفته ارونقی خطاب به معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، موضوع اسقاط کامیون های فرسوده و تخلفاتی که در این حوزه هم صورت می پذیرد موجب شکایت عده زیادی از واردکنندگان و رانندگان خریدار کامیون های وارداتی شده است؛ به نظر می آید هم اکنون مشکل اصلی و اساسی پس از ترخیص و پیش از پلاک گذاری کامیون های ترخیص شده، موضوع اسقاط کامیون فرسوده است که باید بطور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.
۶. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گرفتن وجوه مختلف بدون ارائه رسید از طرف برخی شرکت های واردکننده کامیون ها و عدم انعقاد قرارداد با رانندگان همچون موارد دیگر مورد شکایت توسط رانندگان در این حوزه است.
اتهامات وارده از طرف ارونقی نسبت به برخی متصدیان دولتی و خصوصی
معاون گمرک در این نامه از معاون دادستان تهران درخواست کرده تا درباب ورود به موضوع و رسیدگی به تخلفات عدیده در زمینه واردات کامیون های دست دوم اروپایی از جمله «کلاهبرداری، اخاذی، خیانت در امانت، توقیف غیرقانونی مال غیر، درخواست رشوه و وجوه غیر قانونی، ترک فعل از طرف متصدیان دولتی، عدم اجرای قوانین و مقررات و…» رسیدگی کند.
معاون وزیر راه: ۶ هزار کامیون دپو شده / ۲۲۱۲ کامیون ترخیص شده است
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز گذشته ۸ آذر درباره ترخیص کامیون های وارداتی از گمرک اظهار نمود: با عنایت به پیگیری هایی که داشته ایم و کارگروه های مشترکی که بین کارگروه های مختلف برگزار کرده ایم، روند ترخیص کامیون ها از گمرک افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: تا کنون ۲۲۱۲ دستگاه از گمرک ترخیص شده است که ۹۳۸ دستگاه آن شماره گذاری شده و مابقی در صف شماره گذاری هستند.
دستگاه های دولتی کار خودرا کرده اند نوبت واردکننده است
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: روند اجرائی دستگاه هایی که باید مجوزها را بدهند، تسهیل شده است. سازمان استاندارد، موضوع دریافت گواهی اسقاط، گمرک، محیط زیست و… کمک کرده اند تا بتوانیم روند بسیار سریع تری را برای ترخیص کامیون ها در پیش بگیریم.
وی تاکید کرد: دستگاههای اجرائی در رابطه با ترخیص کامیون های وارداتی، تمام اقداماتی که باید انجام می داده اند را طی کرده اند و حالا نوبت بخش خصوصی است تا اقدامات مربوط به خودرا انجام دهند.


منبع:

1400/09/10
11:36:30
5.0 / 5
520
تگهای خبر: استاندارد , بانك , حمل و نقل جاده ای , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان