وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد:

ابلاغ اپراتوری ترمینال۱ و ۲ بندرشهید رجایی، كاهش سهم حمل فیدری

ابلاغ اپراتوری ترمینال۱ و ۲ بندرشهید رجایی، كاهش سهم حمل فیدری بازسازی خانه: وزیر راه و شهرسازی مجوز فعالیت اپراتورهای جدید ترمینال های یك و ۲ كانتینری بندرشهید رجایی را به دو اپراتور بخش خصوصی ابلاغ نمود.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، عباس آخوندی در مراسم ابلاغ اپراتوری ترمینال ۲ كانتینری بندر شهید رجایی با اشاره به ابلاغ آغاز فعالیت اپراتور جدید بندر شهید رجایی اظهار داشت: این اقدام یكی از آرزوهای ما بود و جزو نخستین ثمره های برجام بشمار می رود.
وی ادامه داد: سكوی شماره ۲ ترمینال كانتینری بندر شهید رجایی قبلا احداث شده بود ولی از جهت تجهیزات فقط ۸ دستگاه جرثقیل های بزرگ داشتیم و ۱۲ جرثقیل دیگر نیاز داشتیم تا به ظرفیت تخلیه و بارگیری این ترمینال ۱.۵ برابر افزوده شود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: بعد از برجام قرارداد خرید ۱۲ جرثقیل بزرگ دیگر به ارزش ۱.۴ میلیون یورو با آلمان به امضا رسید كه دو دستگاه نصب شده و دو دستگاه دیگر هم در حال نصب است و ۸ جرثقیل دیگر هم بزودی وارد و نصب می شوند.
آخوندی اضافه كرد: امروز اپراتوری شماره یك این بندر هم در اختیار بخش خصوصی به مدت ۵ سال قرار گرفت. ما از این اپراتورها خواستیم تا با شركای خارجی خود جوینت شوند.
وی اظهارامیدواری كرد: با افزایش تعداد جرثقیل ها، حمل مستقیم بار از بنادر جهان به بنادر ایران افزایش یابد.
آخوندی ادامه داد: همینطور از اپراتورها خواستیم تا سهم حمل و نقل فیدری را كاهش داده و به انتقال مستقیم شناورها به بندر بیفزایند. امیدوارم تعداد Movement ها با یك روند مشخصی بهبود یابد تا كسانی كه مدعی هستند بخش خصوصی از دولتی بهتر كار می كند، این ادعا را به عینه ببینند.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، امروز از بخش اول فاز ۳ هم بهره برداری می گردد و بقیه بخش های فاز ۳ كه مناقصه آنها تكمیل شده بزودی فعالیت ساخت آنها آغاز خواهد شد.
وی در انتها ابراز امیدواری كرد: بعد از تكمیل بندر شهیدرجایی به سمت توسعه بندر جاسك و دیگر بنادر هرمزگان حركت نماییم تا از این شدت تمركز در بندر شهیدرجایی كاسته شود و بتوانیم سهم ایران را از حمل و نقل دریایی جهان بازپس بگیریم.
گفتنی است در ابتدای این مراسم، عفیفی پور مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره ابلاغ اپراتوری ترمینال۲ كانتینری بندرشهید رجایی اظهار داشت: این ترمینال ۹۰ هكتار اراضی پس كرانه ای، ۸۵۰ متر اسكله، ۸ دستگاه گنتری كرین با ظرفیت ۶۱ هزار Teu به صورت درجا و یك میلیون و ۷۰۰ هزار Teu سالانه دارد.
همچنین پیش از افتتاح این ترمینال، ترمینال شماره یك بندر شهید رجایی، آیین ابلاغ اپراتوری آن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید كه این ترمینال ۴۵ هكتار مساحت داشته و ظرفیت آن ۳۰ هزار Teu درجا و یك میلیون و ۳۰۰ هزار كانتینر به صورت سالانه ظرفیت دارد.
طول این اسكله هزار متر بوده و ۱۰ دستگاه گنتری كرین داشته و امكان پهلوگیری شناورهای ۸ هزار Teu را به صورت همزمان دارا است.
سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بنادر
وزیر راه و شهرسازی همینطور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت كه مقرر است بزودی هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در حوزه بنادر صورت گیرد.


1396/11/23
14:04:19
5.0 / 5
4999
تگهای خبر: بنادر , سرمایه گذاری , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان