آخوندی در دیدار با همتای ازبك خبر داد:

تخفیف ۴۰ درصدی به تزانزیت ریلی

تخفیف ۴۰ درصدی به تزانزیت ریلی بازسازی خانه: وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر ساختمان ازبكستان اظهار داشت: روابط دو كشور در حوزه ریلی خیلی خوب است و برای انتقال محصول پنبه این كشور به بنادر جنوبی ایران تا ۴۰ درصد تخفیف می دهیم.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در دیدار با وزیر ساختمان و شهرسازی ازبكستان و استاندار بخارا تصریح كرد: معاون اول نخست وزیر ازبكستان در سفر به تهران اظهار تمایل زیادی به تسهیل روابط حمل ونقل بین ایران و ازبكستان داشت و بر همین مبنا بلافاصله برای سفر به ازبكستان برنامه ریزی ها انجام شد.
وی اضافه كرد: در این سفر راه های توسعه ارتباطات هوایی، ریلی و زمینی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. البته در حوزه حمل ونقل ریلی ارتباطات بسیار خوبی بین ایران و ازبكستان وجود دارد و برای حمل محصولات این كشور به جنوب ایران تخفیف های بسیار خوبی حتی تا ۴۰ درصد برای محصولاتی مانند پنبه هم در نظر گرفته شده است.
آخوندی از اعمال تخفیف قابل توجهی برای حمل ریلی محمولات نفتی خریداری شده از جانب ازبكستان اطلاع داد و اظهار داشت: امیدوارم خط آهن ازبكستان از ترمز به مزار شریف و هرات هرچه سریع تر برقرار و مسیر دیگری برای ارتباط ریلی با ازبكستان تولید شود.
وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: راه آهن ایران از سمت خواف وارد افغانستان شده و بزودی به هرات متصل می گردد در مقابل ریل ازبكستان هم تا مزار شریف پیشروی داشته و فقط اتصال مزار شریف تا هرات باقی مانده است.
این عضو كابینه دولت دوازدهم با اشاره به همكاری ازبكستان، بانك توسعه آسیایی و افغانستان خاطرنشان كرد: برنامه ریزی خوبی از جانب این كشورها و نهاد مالی آسیا انجام شده و ایران از این بابت بسیار خوشنود است و امیدواریم بزودی برنامه ها عملیاتی شود.
آخوندی با اشاره به مذاكرات انجام شده در حوزه حمل ونقل جاده ای طی سفر به ازبكستان هم بیان داشت: امیدواریم شرایط حمل ونقل جاده ای بین دو كشور آسان تر از گذشته شود و این آمادگی در ایران وجود دارد كه امكانات لجستیكی در بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و شهید بهشتی ایران به متقاضیان ازبكستانی داده شود.
وزیر راه و شهرسازی مذاكرات دو كشور در زمینه حمل ونقل هوایی را مثبت ارزیابی كرد و اظهار داشت: امیدواریم پروازهای مستقیم بین تهران و تاشكند هرچه سریع تر آغاز شود.
وی با اشاره به اینكه «چه در زمینه حمل ونقل و چه حوزه های گردشگری امكان ارتباطات بسیار گسترده ای بین ایران و ازبكستان وجود دارد» خاطرنشان كرد: سالانه حدود ۱۰ میلیون توریست ایرانی به ترتیب اكثریت به كشورهای تركیه، گرجستان، روسیه و سایر كشورهای جهان با استفاده از هوایی و زمینی سفر می كنند؛ اما این در شرایطی است كه مردم ایران شناخت بیشتری از شهرهای بخارا، سمرقند، تاشكند، ترمز نسبت به شهرهای تركیه دارند.
آخوندی خاطرنشان كرد: اگر در سطح دولت ها تسهیلاتی برای حوزه حمل ونقل و گردشگری تولید شود، دو ملت در اسرع وقت ارتباطات گسترده ای با یكدیگر برقرار خواهند كرد و این به نفع منافع و اقتصاد دو كشور خواهد بود.

1397/03/13
17:52:25
5.0 / 5
4715
تگهای خبر: بنادر , توسعه , تولید , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان