اسلامی خبر داد؛

توافق اجرای پروژه اتصال ریلی ایران و عراق در مراحل نهایی

توافق اجرای پروژه اتصال ریلی ایران و عراق در مراحل نهایی بازسازی خانه: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال خط راه آهن خرمشهر به بصره، اظهار داشت: توافقات اولیه این پروژه انجام شده و تامین مالی آن از سوی ایران صورت خواهد گرفت.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران تصریح كرد: به دنبال آن هستیم كه ظرفیت ها و كاستی های پروژه های در حال اجرا را شناسایی نماییم و بنابراین پروژه های مربوط به راه و مسكن و شهرسازی و همینطور بافت فرسوده در این سفر مورد بازدید قرار گرفت.
اسلامی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از بنادر حضرت امام (ره) و ماهشهر افزود: نكته مهمی كه وجود دارد این است كه فرصت تولید كسب و كار و تنوع بخشیدن به فعالیت های اقتصادی برای تقویت قدرت لجستیك كشور فراهم گردد. به نحوی كه فعالیت های اقتصادی در پسكرانه ها كه هم شامل تولید بار و هم فراوری می شود، بتواند به شناسایی مقاصد مختلف داخلی و خارجی برای فعالیت تجاری منجر شود.
وی در ادامه پیوستن شبكه ریلی به نظام لجستیك را یك امر ضروری خواند و اظهار داشت: باید بتوانیم بار را به وسیله ریل به تمام نقاط كشور در بخش مسافری و هم بخش باربری ارسال نماییم تا به این نحو تحولی در تبادلات تجاری و مسافری كشور تولید شود.
تاكید دولت برای اتصال راه آهن خرمشهر به بصره
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه لایروبی اروند، اظهار داشت: ایران سهم خویش را از این پروژه انجام داده است و هم اكنون منتظر انجام تعهدات طرف عراقی هستیم. هم اكنون خارج كردن مغروقات از اروند شروع شده است و مهم این است كه دستگاه دیپلماسی بتواند با كشور دوست و برادر عراق هماهنگی های لازم را برای احیای فعالیت در این آبراه تاریخی انجام دهد تا باردیگر كشتیرانی همچون سابق در اروند رونق بگیرد.
وی افزود: این پروژه مشكل اعتباری ندارد و مشكل آن تنها هماهنگی بوده است. ایران سهم خویش را انجام داده و این سهم دولت عراق است كه تعیین تكلیف شود.
محمد اسلامی در ادامه با اشاره به پروژه اتصال راه آهن خرمشهر به عراق اظهار داشت: این پروژه یكی از پروژه های مهم و در اولویت دولت می باشد كه مورد تاكید رئیس جمهوری هم قرار دارد.
وی با اشاره به اینكه خط راه آهن خرمشهر با استفاده از شلمچه و عبور از اروند به بصره و خط آهن كشور عراق متصل می شود، افزود: توافقات اولیه این پروژه انجام شده و تامین مالی آن از سوی ایران صورت خواهد گرفت.
اسلامی به مذاكرات هفته جاری وزیر امورخارجه با طرف عراقی اشاره نمود و اظهار داشت: مبحث راه آهن خرمشهر – بصره در این مذاكرات دنبال شده است. همینطور تفاهمنامه ها با سرمایه گذار به امضا رسیده و امیدواریم هماهنگی های آن هرچه سریع تر نهایی شده و ما بتوانیم این خط آهن ۳۵ كیلومتری را به همراه پل آهن روی رود اروند را هرچه سریع تر آغاز نماییم.
وی افزود: به این طریق تبادلات كالا و جابه جایی مسافر با كشور عراق با استفاده از ریل هم میسر می گردد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه این پروژه باید سال قبل شروع می شد، اظهار داشت: منتظر هماهنگی های نهایی برای آغاز پروژه هستیم. مذاكرات هفته جاری وزیر امورخارجه با دولت عراق مذاكرات سودمندی بوده است و امیدواریم كه به دنبال این مذاكرات تصمیم نهایی اتخاذ شود تا عملیات را آغاز نماییم.

1397/10/27
22:15:20
5.0 / 5
4569
تگهای خبر: بنادر , تولید , راه آهن , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان