در گزارش بازسازی خانه مطرح شد

حتی یك مورد حمله سایبری موفق به بنادر كشور رخ نداده است

حتی یك مورد حمله سایبری موفق به بنادر كشور رخ نداده است بازسازی خانه: معاون امور بندری و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: تا كنون حتی یك مورد حمله موفق سایبری به نرم افزارهای عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران اتفاق نیفتاده است.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، به تازگی بانك لوید انگلیس از احتمال حملات سایبری به بنادر مطرح آسیایی و وارد آمدن خسارات گسترده به این بنادر اطلاع داده است. پیشبینی این بانك، خسارت ۱۱۰ میلیارد دلاری به این بنادر است كه معادل نیمی از كل خساراتی است كه بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۸ به اقتصاد جهانی وارد كرد. ژاپن، چین، سنگاپور و كره جنوبی از مهمترین بنادر یاد شده در گزارش بانك لوید است.
گفته می شود ۹ بندر مهم از ۱۰ بندر پرترافیك دنیا در آسیا قرار دارد. ضمن اینكه بانك لوید از سهامداران اصلی شركت بیمه لوید به حساب می آید كه یكی از مهمترین شركت های بیمه گر در بخش حمل و نقل دریایی است.
حتی یك مورد حمله موفق سایبری انجام نشده است
در همین ارتباط محمدعلی حسن زاده معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره احتمال حملات سایبری به بنادر ایران تصریح كرد: اینكه آیا سامانه های بندری از جنبه حمله های سایبری یا هك شدن صدمه پذیر هستند یا خیر؟ باید اظهار داشت كه بالاخره هر سیستم الكترونیكی شامل سامانه های بندری یا بانكی یا امنیتی می تواند همزمان با پیشرفت تكنولوژی و توسعه انواع بدافزارها، مورد حمله قرار بگیرند. در حوزه حمل و نقل دریایی هم امنیت سایبری مورد توجه همه كشورهاست.
وی درباره اینكه آیا بنادر ایران به شبكه های الكترونیكی بنادر دنیا متصل است یا خیر؟ اضافه كرد: اینطور نیست كه همه بنادر دنیا به صورت شبكه به یكدیگر متصل باشند، چنین شبكه ای وجود ندارد؛ آنچه در دنیا اهمیت دارد این است كه رویه های عملیاتی بنادر حدودا رویه های مشابه همدیگر است. ما كنوانسیون هایی داریم كه عملكرد بنادر را با یك وحدت رویه، تشابه سازی می كند. ازاین رو تنها در جاهایی كه مقرر است با بنادر دیگر كشورها تبادل اطلاعات داشته باشیم، از آن لحظه است كه می تواند نگرانی هایی درباره امنیت شبكه آغاز شود.
چه زمانی خطر حمله سایبری بیشتر است؟
معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوری، زمان اتصال بنادر كشور به شبكه های جهانی حمل و نقل دریایی را هنگام ورود كشتی به بندر دانست و افزود: وقتی مقرر است كشتی وارد بندر شود و مانیفست اطلاعات شناور را به بندر عرضه نماید، زمینه تبادل الكترونیكی اطلاعات فراهم است كه در این موقع می توان نگران حمله سایبری یا كوشش برای ورود به نرم افزارهای عملیاتی بنادر شد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان كرد: تا آنجا كه اطلاع دارم سازمان بنادر در این زمینه فعالیت زیادی داشته است و تمامی درگاه های احتمالی ورود بدافزارها و هكرها مسدود شده است.
به گفته حسن زاده، نه تنها احتمال حمله ضد نرم افزارهای عملیاتی بنادر كشور از خارج وجود دارد، بلكه همواره در شبكه های سایبری باج افزارهایی وجود دارند كه مبادرت به دزدی اطلاعات كرده و برای آنكه مبادرت به افشای آنها نكنند، از سازمانی كه مورد حمله واقع شده، مبادرت به باج گیری می كنند كه اینگونه موارد هم در سازمان بنادر و دریانوردی نداشته ایم كه علت آن امنیت بالای شبكه ها و سامانه های سازمان است.
وی با تاكید بر اینكه تا كنون حتی یك مورد حمله سایبری، نرم افزاری یا هك اینترنتی موفق ضد سامانه های سازمان بنادر و دریانوردی رخ نداده خاطرنشان كرد: اگر موردی از توقف یكی دو ساعته عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر بوده است، به خاطر باگ های نرم افزارهای تخلیه و بارگیری در بندر است نه حمله بدافزارها یا شخصی خارج از ایران؛ ازاین رو تا كنون هیچ مورد توقف یا اختلال در عملیات تخلیه و بارگیری كشتی ها در بنادر ایران به علل حملات سایبری نداشته ایم.جایگاه نخست بندر امام خمینی در منطقه
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره جایگاه بنادر ایران در آسیا و منطقه اظهار داشت: وقتی از بنادر حرف می زنیم، متأسفانه در رسانه ها صرفا به عملیات تخلیه و بارگیری كانتینری پرداخته می شود در حالیكه بندر امام خمینی (ره) در منطقه از نظر حجم تخلیه و بارگیری كالای اساسی و فله عموما خوراكی منحصر به فرد و دارای رتبه یك است؛ در ۷ ماه گذشته ۱۰ میلیون تن كالای اساسی تخلیه و بارگیری شد كه در هیچ كدام از بنادر منطقه چنین حجمی نداشته ایم.
امكان منحصر بفرد تخلیه بارگیری مایعات فله
وی درباره جایگاه كانتینری بندر شهید رجایی نسبت به سایر بنادر منطقه خلیج فارس و دریای عمان بیان داشت: در همین بندر شهید رجایی، ترمینال تخلیه و بارگیری مایع فله هم به صورت اختصاصی داریم كه فرآورده های نفتی هم از این ترمینال تخلیه و بارگیری می شود. سال قبل ۳۰ میلیون تن در بندر ترافیك ساحلی كه بندر كوچكی در داخل بندر شهید رجایی است، مایعات فله تخلیه و بارگیری شد كه كمتر بندری در منطقه می تواند چنین حجمی از تخلیه و بارگیری را داشته باشد.
حسن زاده افزود: در بندر شهید رجایی ترمینال تخصصی تخلیه و بارگیری سنگ و مواد معدنی را داریم كه پارسال ۲۴ میلیون تن حجم تخلیه و بارگیری را شاهد بودیم كه این مورد هم در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تقریب بی نظیر است.
تدارك برای ایجاد شهر لجستیكی بندر شهید رجایی
وی در مورد عملیات كانتینری در بندر شهید رجایی هم تصریح كرد: از این نظر نسبت به بندر جبل علی امارات سهم كمتری در منطقه داریم چون بندر جبل علی توانسته نقش ترانشیپی قابل توجهی در منطقه داشته باشد؛ ضمن اینكه در منطقه آزاد بندر جبل علی بیشتر از ۷ هزار كارخانه یا شركت های بزرگ دنیا نمایندگی دارند كه بارهای مهم دنیا از این بندر برای فرآوری یا ترانشیپ جابجا می شود.
به گفته معاون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اگر مبحث بحث شهر لجستیكی بندر شهید رجایی كه در شورایعالی ترابری تصویب و ابلاغ گردیده را بتوانیم هر چه سریع تر اجرایی نماییم می توانیم نقش و جایگاه بندر شهید رجایی را نه تنها در منطقه كه در دنیا ارتقا دهیم.

1398/08/11
11:14:54
5.0 / 5
3708
تگهای خبر: بانك , بنادر , بیمه , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان