یك فعال صنفی پاسخ داد:

خانه بخریم یا نخریم؟

خانه بخریم یا نخریم؟ به گزارش بازسازی خانه نایب رییس اتحادیه مشاوران املاك با بیان ˮسرمایه گذاری در خرید و فروش مسكن دیگر سودده نیستˮ اظهار داشت: تا پاییز سال آینده ركود غیرتورمی بر بازار مسكن حاكم خواهد بود.


حسام عقبایی اظهار نمود: بازار مسكن از قیمت بنزین متاثر نخواهد بود، حامل های انرژی در این بخش بی اثر است چون مسكن بیشتر از میزان معقول افزایش یافته است. وی با تاكید بر این كه تا اختتام تابستان ۹۹ ركود غیرتورمی بر بازار مسكن حاكم خواهد بود، اضافه كرد: به هموطنانی كه مشتاق خرید مسكن بعنوان یك كالای مصرفی هستند سفارش می كنم خرید خودرا در بازار مسكن انجام دهند. وی در عین حال اشاره كرد: البته به افرادی كه به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسكن هستند و توقع دارند مثلا در آذر ۹۸ خرید خودرا از بازار مسكن انجام دهند و بهمن ۹۸ یا سال ۹۹ با سود بفروشند تاكید می كنم كه این برنامه و هدف آنها امكان پذیر نیست و عایدی در بازار مسكن نصیب آنها نخواهد شد.
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاك قبل تر نیز با بیان این كه پیش از گرانی بنزین، قیمت مسكن به شدت افزایش یافت به تسنیم اظهار داشته بود: افزایش قیمت بنزین تاثیری بر بازار مسكن ندارد. عقبایی با یادآوری این كه بازار مسكن در یك ركود غیر تورمی به سر می برد، اظهار نمود: حجم معاملات مسكن امسال در مقایسه با سال های گذشته كاهش شایان توجهی داشته و به تبع این اتفاق نیز قیمت ها در این بخش نزولی بوده است. وی با بیان این كه از شروع سال تابحال قیمت مسكن ۳۰ تا ۴۰ درصد نقاط مختلف كشور كاهش یافته است، اضافه كرد: تا قبل از افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، همواره قیمت مسكن نزولی بوده و حجم معاملات در هر ماه نسبت به ماه قبل از آن كاهش می یافت. وی افزود: با عنایت به ركود حاكم بر بازار مسكن و اقدام دولت در گران كردن بنزین این پرسش پیش می آید كه تاثیر افزایش قیمت بنزین چه تاثیری روی قیمت مسكن خواهد داشت. نایب رییس اتحادیه مشاوران املاك در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: فارغ از هر گونه نگاه سیاسی، قیمت مسكن سال قبل و امسال به صورت نامتعارف، غیر منطقی و ناموزون بود و برمبنای آمار مركز آمار ایران بیشتر از ۱۲۰ درصد افزایش پیدا كرد. باید به این نكته تاكید شود كه با وجود افزایش قیمت بنزین، قیمت مسكن فعلا افزایش نمی یابد و در واقع این ظرفیت در بازار مسكن وجود ندارد. وی با بیان این كه قیمت مسكن پیش از افزایش قیمت بنزین به حدی بالا رفته كه قدرت خرید مردم را به شدت كاهش داده و آنها توان ورود به بازار مسكن را ندارند، تصریح كرد: كاهش حدود ۷۰ درصدی حجم معاملات در بازار مسكن طی امسال در مقایسه با سال قبل نشاندهنده كاهش شدید قدرت خرید مردم است. با عنایت به این موارد، بازار مسكن همچنان روند ركود غیرتورمی خودرا ادامه خواهد داد. ۲۲۳۲۲۷

1398/09/15
13:43:20
5.0 / 5
4778
تگهای خبر: املاك , بازار , بازار مسكن , تورم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان