واكنش رئیس كل بانك مركزی به نرخ دلار 20 هزار تومانی

واكنش رئیس كل بانك مركزی به نرخ دلار 20 هزار تومانی به گزارش بازسازی خانه رئیس كل بانك مركزی درباره ادعای سوداگران بازار ارز برای رسیدن نرخ ارز به مرز ۲۰ هزار تومان، اظهار داشت: آنها می تواند همچین آرزویی را داشته باشند؛ آرزو بر جوانان عیب نیست.


به گزارش بازسازی خانه به نقل از خبر آنلاین، عبدالناصر همتی در حاشیه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه رشد نقدینگی تا بهمن سال جاری حدود ۲۸ درصد بوده است، تصریح كرد: رشد نقدینگی به علت افزایش خالص ذخایر ارزی بانك مركزی بوده، چونكه این بانك چندین میلیارد دلار ارز خریده و به خاطر خرید آن به منظور افزایش ذخایر این بانك، رشد نقدینگی از میانگین ۵۰ سال قبل بالاتر بوده است. به قول وی، ركورد میانگین نقدینگی به هیچ عنوان شكسته نشده و ماكسیمم ركورد تلقی می شود، این در شرایطی است كه رشد ۲۸ درصدی نقدینگی ركورد به حساب نمی آید و در طول سال های پیش از این رقم ها رشد نقدینگی بیشتر بوده است.
رییس كل بانك مركزی خاطرنشان كرد: هم اكنون نقدینگی را كنترل كرده ایم و البته هدف بانك مركزی در سال آینده كنترل انحصارات است، این در شرایطی است كه هیچ یك از پیشبینی های بانك مركزی برای سال آینده تورم بالای ۲۰ درصدی را نشان نمی دهد، ازاین رو انتظاراتی كه برای تورم بالا بر رشد نقدینگی مطرح می شود، حقیقت ندارد.
همتی عنوان كرد: شاخص های موجود حكایت از آن دارد كه تورم سال آینده كمتر از ۲۰ درصد است و هیچ كدام از پیشبینی های ما برای سال آینده، تورم بالای ۲۰ درصد را نشان نمی دهد.
چرا نرخ ارز بالا می رود؟ رئیس كل بانك مركزی در ادامه اظهار داشت: نوسانات اخیر نرخ ارز به علت این است كه برخی به بهانه برگزاری جلسه FATF تلاش می كنند در بازار ارز التهاب ایجاد كنند؛ این در شرایطی است كه بارها اعلام نموده ایم این مورد تاثیری بر این بازار نخواهد داشت. همتی اضافه كرد: بعضی می گویند كه سطح مقاومت ۱۴ هزار تومان نرخ ارز شكسته شده است، اما باید به یاد داشت كه در یك سال قبل حدود سه بار این سطح شكسته شده، اما بانك مركزی توانست بازار را كنترل كرده و قیمت ها متعادل شود. وی خاطرنشان كرد: درخواست من این است افرادی كه وارد این بازار می شوند، ریسك آنرا بپذیرند، اما باید توجه داشت كه بانك مركزی مراقبت لازم را برای بازار ارز دارد. ایران وارد فهرست سیاه FATF می شود؟ رئیس كل بانك مركزی درباره احتمال تصویب نشدن اف ای تی اف و قطع همكاری بانكهای كشورهای دوست با ایران اظهار داشت: هر كسی یك نظری دارد اما اینكه چه اتفاقی بیفتد مشخص نمی باشد. وی ادامه داد: یك احتمال وجود دارد كه وارد فهرست سیاه شود اما یك احتمال دیگر هم است كه در این فهرست قرار نگیرد. همتی افزود: هر اتفاقی كه رخ دهد باید توجه داشت كه مبادلات تجاری و ارزی ما از راه مسیرهای تحریم ناپذیر انجام می شود. وی اظهار داشت: از آغاز سال جاری تابحال ۳۵ میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات كالا در كشور انجام شده كه همین روند را ادامه خواهیم داد. رئیس كل بانك مركزی تصریح كرد: به نظر من اتفاق بدی كه برخی فكر می كنند، رخ نخواهد داد؛ البته فكر نكنم كه این تصمیم اشتباه را اتخاذ نموده و ایران را در فهرست سیاه قرار دهند. رئیس كل بانك مركزی درباره ادعای سوداگران بازار ارز برای رسیدن افزایش نرخ ارز به مرز ۲۰ هزار تومان هم اظهار داشت: آنها می تواند همچین آرزویی را داشته باشند آرزو بر جوانان عیب نیست. 223223

1398/12/01
22:18:43
5.0 / 5
4430
تگهای خبر: بازار , بانك , تورم , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان