در گزارش بازسازی خانه مطرح شد
حاضریم فرودگاه ماهشهر را مجانی بدهیم اما شركت فرودگاه ها نپذیرفت
بازسازی خانه: یك مقام مسئول اظهار داشت: به مدیرعامل شركت فرودگاه ها پیشنهاد واگذاری مجانی فرودگاه ماهشهر را دادیم اما آنها به علت زیان ده بودن آن نپذیرفتند.
محسن آتش زمزم در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری به سانحه فرودگاه ماهشهر و واگذاری این فرودگاه تحت مالکیت وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تصریح کرد: ما دستور اکید از وزارت نفت داریم که فرودگاه های تحت مالکیت این وزارت خانه تحویل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شود.
وی افزود: بنده و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، ۲ جلسه با سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این خصوص داشته ایم؛ به آنها اعلام کردیم که حاضریم فرودگاه ماهشهر را مجانی به شرکت فرودگاه ها اهدا نماییم چون متولی این صنعت (فرودگاهی) هم، شرکت فرودگاه هاست و ما در شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر، موظف به تولید در حوزه پتروشیمی هستیم.
مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر اضافه کرد: در زمانی، نیاز بوده که در بندر ماهشهر فرودگاه تأسیس شود اما هم اکنون که متولی حوزه فرودگاهی، شرکت فرودگاه هاست، ما نه تنها هیچ اصراری به نگهداری این فرودگاه نداریم، بلکه خودمان هم مُصرّیم که فرودگاه ماهشهر تحویل متولی اصلی صنعت فرودگاهی که شرکت فرودگاه هاست، شود؛ در عین حال ما هم در شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر از این فرودگاه استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه وزارت نفت ۹ فرودگاه ملکی در اختیار دارد که هر کدام از آنها، در اختیار یکی از واحدهای زیرمجموعه وزارت نفت است؛ یادآورد شد: بعنوان مثال فرودگاه ماهشهر در اختیار شرکت عملیات غیر صنعتی ماهشهر قرار دارد. یا مثلاً فرودگاه تأسیسات نفتی خارک زیر نظر شرکت پایانه های نفتی ایران اداره می شود؛ اصلان کاظم پور مشاور وزیر نفت در امور هوانوردی و فرودگاهی است و وی هم پیگیر واگذاری همه فرودگاه های تحت مالکیت وزارت نفت به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر مبنای دستور وزیر نفت می باشد.
آتش زمزم خاطرنشان کرد: متأسفانه شرکت فرودگاه ها این پیشنهاد ما را نپذیرفت که البته آنها هم توجیهات خودشان را داشتند؛ به خصوص که اغلب فرودگاه های کشور زیان ده هستند؛ از نظر شرکت فرودگاه ها، فرودگاه هایی هم که در اختیار وزارت نفت می باشد، زیان ده هستند چون که پروازهای این فرودگاه ها کم است.
وی خاطرنشان کرد: ما برای نگهداری و اداره فرودگاه ماهشهر، سالانه ۲۰ میلیارد تومان از درآمد صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر هزینه می نماییم که نشان داده است نگهداری این فرودگاه، زیان ده است. علیرغم آنکه زمین و تأسیسات زیادی به فرودگاه ماهشهر اختصاص دارد، اما برای آنکه واگذاری آن به شرکت فرودگاه ها اتفاق بیفتد، به مدیرعامل شرکت فرودگاه ها پیشنهاد داده ایم تا این فرودگاه را همراه با کل تجهیزات آن به مجانی به آنها واگذار نماییم.
آتش زمزم اظهار داشت: حتی در مرحله بعدی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پیشنهاد دادیم تا علاوه بر واگذاری، هزینه نگهداری یک سال آنرا هم تقبل نماییم تا شرکت فرودگاه ها بتواند به صورت کامل در این فرودگاه مستقر شود.
وی بیان نمود: فرودگاه داری کار صنعت پتروشیمی نیست و باید شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آنرا تحویل بگیرد؛ هزینه های مربوطه را هم حاضریم پرداخت نماییم.
منبع: remont.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب