راه اندازی ترمینال ۱۲۰ هزار متری جدید در فرودگاه مهرآباد
بازسازی خانه: به گزارش بازسازی خانه، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اظهار داشت: مطالعات راه اندازی ترمینال جدید مهرآباد پایان یافته و این پروژه در زمینی به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع طی ۳ تا ۵ سال اجرا می شود.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از مهر، محمد امیرانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تشریح عملکرد این شرکت در سال نخست فعالیت دولت چهاردهم اظهار داشت: در این یک ساله و با راهبری وزیر راه و شهرسازی، پروژه هایی که سال ها بصورت نیمه تمام باقیمانده بود، به عاقبت رسیده است.
وی با اشاره به مهم ترین طرح های اجرا شده، اضافه کرد: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تکمیل و در روزهای اربعین امسال بعنوان پایگاه پشتیبان اعزام زوار به عراق مورد استفاده قرار گرفت. همین طور پروژه بهسازی باند فرودگاه بم به زودی افتتاح می گردد و عملیات بهسازی سطوح پروازی در فرودگاه های سیرجان، اهواز و چند فرودگاه دیگر کشور نیز در مراحل پایانی هستند و به زودی به بهره برداری خواهند رسید.
راه اندازی اولین رادار سیویل کشور
امیرانی با اشاره به تأثیر تحریم های خارجی بر صنعت هوانوردی کشور اظهار داشت: صنعت هوانوردی همیشه از اهداف اصلی تحریم های ظالمانه خصوصاً در عرصه تامین تجهیزات کمک ناوبری و هدایت زمینی بوده است، اما شرکت فرودگاه ها با اتکا به توان داخلی و شرکت های دانش بنیان توانسته قسمتی از نیازهای اساسی خودرا تامین کند.
وی بیان نمود: برای اولین بار رادار سیویل MSSR بصورت بطورکامل بومی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، اداره کل ارتباطات ناوبری و معاونت عملیات هوانوردی تولید و در فرودگاه آبادان نصب و افتتاح شد و حالا قسمتی از فضای کشور با این رادار ایرانی زیر پوشش است.
بازسازی سریع فرودگاه ها بعد از جنگ ۱۲ روزه
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با اشاره به جنگ ۱۲ روزه اخیر خاطرنشان کرد: در این جنگ، مرزهای هوایی کشور نیز هدف تهاجم کشورهای متخاصم و آمریکا قرار گرفت و فرودگاه های تبریز، اصفهان، مشهد، بوشهر و مهرآباد و یکی از رادارهای اطراف تهران مورد حمله مستقیم واقع شد.
وی اضافه کرد: با تلاش متخصصان داخلی، کمتر از ۱۰ روز بعد از پایان درگیری ها باندهای لطمه دیده فرودگاه های تبریز و اصفهان بازسازی و مجدداً عملیاتی شد و رادار تهران نیز با تمهیدات پیشبینی شده باردیگر به مدار فعالیت بازگشت و الان پوشش راداری در فضای کشور بطور کامل برقرار است.
امیرانی اضافه کرد: در طول این مدت، شرکت فرودگاه ها با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم، پدافند و سایر بخش های امنیتی کشور توانست در کنار نیروهای مسلح، فضای کشور را ایمن نگه دارد. امروز، فضای ایران بازهم امن ترین مسیر عبور پروازی در منطقه است و میزبان پروازهای عبوری بین المللی است.
افزایش ۵۰ درصدی پروازهای عبوری
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از ابرپروژه های شرکت فرودگاه ها، نوسازی و بروزرسانی مرکز کنترل فضای کشور است که اگر مطابق برنامه در یک سال آینده به پایان برسد، می توانیم انتظار افزایش حداقل ۵۰ درصدی تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور را داشته باشیم.
وی اشاره کرد: حالا روزانه حدود ۷۳۰ پرواز عبوری از آسمان ایران صورت می گیرد، در حالیکه ترکیه بالاتر از ۲۰۰۰ پرواز عبوری دارد. با پیشرفت تجهیزات مرکز کنترل می توان ظرفیت پذیرش پروازهای بین المللی را بطور شایان توجهی افزایش داد و و درآمدهای ارزی کشور را تقویت نماییم.
بازگشت ۱۹ هزار زائر حج تمتع از فرودگاه های مشهد و زاهدان
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با اشاره به عملکرد موفق در حج تمتع امسال اظهار داشت: از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد بالاتر از ۶۳ هزار زائر بوسیله ۲۲ فرودگاه اعزام و میانگین تأخیر پروازها به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کرد. در زمان بازگشت و همزمان با حملات هوایی دشمن و بسته شدن موقت فضای کشور، مسیرهای جایگزین شرقی فعال شد و حدود ۱۹ هزار زائر بوسیله فرودگاه های مشهد و زاهدان به کشور بازگشتند.
احداث ترمینال جدید در مهرآباد
امیرانی از راه اندازی یک ترمینال بزرگ در فرودگاه مهرآباد آگاهی داد و اظهار داشت: مطالعات این پروژه به پایان رسیده و ترمینال جدید در زمینی به وسعت ۱۲۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد. با اجرای این طرح، ظرفیت پارک هواپیما از ۶۰ به ۱۶۰ موقعیت بالا رفته و نیاز مهرآباد برای ۲۰ سال آینده تامین می شود.
وی اضافه کرد: قسمتی از زمین مورد نیاز در اختیار سایر نهادهاست و مذاکرات برای تملک اراضی در حال انجام می باشد. برمبنای پیشبینی ها عملیات راه اندازی این ترمینال بین ۳ تا ۵ سال زمان خواهد برد.
آغاز هوشمندسازی ۱۰ فرودگاه بین المللی
معاون وزیر راه و شهرسازی در آخر از تشکیل واحد ASQ برای پایش کیفیت خدمات فرودگاهی آگاهی داد و اظهار داشت: هدف از این اقدام، پیشرفت رضایت مسافران و کاهش زمان ایستایی است. پروژه هوشمندسازی یا «اسمارت ایرپورت» در گام نخست در ۱۰ فرودگاه بین المللی کشور اجرا می شود و در مراحل بعد به سایر فرودگاه ها با اولویت تعداد مسافر گسترش خواهد یافت. به طور خلاصه پروژه بهسازی باند فرودگاه بم به زودی افتتاح می گردد و عملیات بهسازی سطوح پروازی در فرودگاه های سیرجان، اهواز و چند فرودگاه دیگر کشور هم در مراحل پایانی هستند و به زودی به بهره برداری خواهند رسید. امیرانی با اشاره به تاثیر تحریم های خارجی بر صنعت هوانوردی کشور گفت: صنعت هوانوردی همیشه از اهداف اصلی تحریم های ظالمانه به ویژه در حوزه تأمین تجهیزات کمک ناوبری و هدایت زمینی بوده است، اما شرکت فرودگاه ها با اتکا به توان داخلی و شرکت های دانش بنیان توانسته قسمتی از نیازهای اساسی خودرا تأمین کند. وی اشاره کرد: حالا روزانه حدود ۷۳۰ پرواز عبوری از آسمان ایران صورت می گیرد، در حالی که ترکیه بالاتر از ۲۰۰۰ پرواز عبوری دارد.
منبع: remont.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب