وزیر راه:

پارینه آماده به کاری لکوموتیو به زیر 50 درصد رسید

پارینه آماده به کاری لکوموتیو به زیر 50 درصد رسید به گزارش بازسازی خانه، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سالهای اخیر با کمبود لکوموتیو و کاهش جدی ضریب آماده به کاری مواجه بودیم. سال قبل شاهد بودیم که آماده به کاری لکوموتیو به زیر ۵۰ درصد رسید و مردم این سختی را درک کردند؛ این کاهش در تاریخ راه آهن بی سابقه بود.


به گزارش بازسازی خانه به نقل از ایسنا، فرزانه صادق در مراسم امضای قرارداد و تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه توسعه مرکز لجستیک آپرین و ناوگان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش ریلی خدمت بزرگی به مردم است، اظهار داشت: شاید برگشت ارزش افزوده در بخش ریل به زودی نباشد و بنابراین سرمایه گذاری در این بخش اهمیت بسیاری دارد.
وی ادامه داد: سال ها کم توجهی و دشواری هایی در این راه داشتیم ولی به این معتقدیم که درحال ورود به مسیری هستیم که اساسا توسعه را رقم می زند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که اساسا یکی از با اهمیت ترین موضوعات هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی است، اظهار داشت: معتقدم با بازخوردی که در این راه دیدیم اساسا آینده ای روشن تر از گذشته در انتظار صنعت ریلی خواهد بود.
ایشان سپس اظهار داشت: با اهمیت ترین گلوگاه توسعه ریلی در سالیان اخیر کمبود لکوموتیو و کاهش جدی ضریب آماده به کاری بود. سال قبل شاهد بودیم که آماده به کاری لکوموتیو به زیر ۵۰ درصد رسید. مردم این سختی را درک کردند. این کاهش در تاریخ راه آهن بی سابقه بود.
صادق تصریح کرد: باید با هم افزایی حداکثری تدبیری می اندیشیم و از بحران خارج می شدیم. با اهمیت ترین شاخص این بود که متوجه شویم گرفتار بحران شدیم و این بحران بر طبق چه اقداماتی انجام پذیرفته است. دریافتیم که بخش خصوصی را کمرنگ کردیم و همین موجب شد با آن بحران مواجه شویم.
وزیر راه و شهرسازی همین طور به اقدامات انجام شده اشاره و اظهار داشت: تامین مالی و پرداخت مطالبات مالکان لکوموتیو بخش خصوصی یکی از این اقدامات بود. بااینکه هنوز مطالبات را صفر نکردیم ولی بخش اعظم را پرداخت کردیم. همین طور اصلاح و افزایش تعرفه لکوموتیو را در دستور کار داشتیم. تعرفه ها در ریل از بخش جاده ای عقب تر است. یارانه های بسیاری را به باک اتومبیل ها می دهیم که بهیچ وجه با حمل و نقل ریل قابل قیاس نیست و به همین جهت نیاز است پارادایم شیفت و تغییراتی داشته باشیم.
به گفته ی ایشان، باید سفارشاتی داده می شد که جز با اعتماد به بخش خصوصی ممکن نبود. بخش دولتی امکان سفارش واگن و لکوموتیو را نداشت. جلساتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی داشتیم که ریل را احیا نماییم.
ایشان سپس به اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: استقرار گمرک در مرکز لجستیک آپرین یکی از این اقدامات است. اگر تعامل گمرک با وزارت راه نبود آپرین افتتاح شده ای داشتیم که هیچ سرزندگی و جریان باری در آن حضور نداشت. موضوع دیگر نیز هم افزایی آپرین و شهر فرودگاه امام(ره) بود که فقط رد و بدل کردن تفاهم نامه نبود و اثرات آنرا به زودی خواهیم دید.
بنابرگفته این عضو کابینه دولت چهاردهم، یکی دیگر از اقدامات انجام شده پیشرفتی است که در دیپلماسی حمل و نقل با کشورهای دیگر داریم. بخش خصوصی نگاهی بر ترانزیت به کشورهای همسایه دارد و تسهیلگری و گفتمانی که با کشورهای همسایه آغاز کردیم و در مدت زمانی که آنرا پیگیری کردیم اثراتی خواهد داشت و البته باید بتوانیم ترانزیت و حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم.

به گزارش بازسازی خانه به نقل از ایسنا، فرزانه صادق در مراسم امضای قرارداد و تفاهمنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه توسعه مرکز لجستیک آپرین و ناوگان ضمن اشاره به این که سرمایه گذاری در قسمت ریلی خدمت بزرگی به مردم است، عنوان کرد: شاید برگشت ارزش افزوده در قسمت ریل بزودی نباشد و ازاین رو سرمایه گذاری در این بخش اهمیت بسیاری دارد. با اهمیت ترین شاخص این بود که متوجه شویم گرفتار بحران شدیم و این بحران بر طبق چه اقداماتی انجام پذیرفته است.

1404/09/23
18:25:50
5.0 / 5
5
تگهای خبر: توسعه , راه آهن , سرمایه گذاری , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان