در گزارش بازسازی خانه تشریح شد؛

جزئیات جدید از سانحه ریزش كوه در آزادراه تهران - شمال

جزئیات جدید از سانحه ریزش كوه در آزادراه تهران - شمال مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: سانحه ریزش صخره در قطعه ۲ آزادراه تهران - شمال در محلی رخ داده که هنوز به بهره برداری نرسیده و اکیپ های عملیاتی در آن مشغول فعالیت هستند.



سعید شاهسواری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ظهر روز گذشته شنبه ۱ خرداد، حد فاصل تونل ۳۳-۱ با تونل ۳۳-A قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بخشی از کوه و سنگی عظیم در ابعاد یک صخره، از کوه جدا شد و سقوط کرد و متأسفانه یک بیل مکانیکی که در آنجا مشغول کار بوده و راننده در آن حضور داشته به همراه یک نفر نیروی اجرایی و اپراتور بیل مکانیکی، زیر این صخره محبوس شده و جان خویش را از دست دادند.
وی اضافه کرد: بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شدند و نیروهای پروژه هم کمک کردند و اجساد این دو جان باخته از زیر صخره خارج شدند. ریزش ها هم کنترل شد؛ پیکر راننده بیل مکانیکی ساعت ۱۹ و پیکر اپراتور بیل مکانیکی حوالی ساعت ۲۱ پیدا و به نیروی انتظامی تحویل گردید.
مدیرعامل آزادراه تهران-شمال، این اتفاق را یک سانحه و در بیرون از تونل عنوان و اعلام نمود: ریزشی داخل تونل اتفاق نیفتاده و این که در بعضی شبکه های اجتماعی عنوان شده که ریزش تونل در قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال اتفاق افتاده، صحیح نیست و تونل ریزشی نداشته است. این صخره روی محور (جاده) افتاده است.
وی اظهار داشت: هیچ انفجاری در محور نداشته ایم؛ عملیات حفاری هم نداشته ایم و چند ماه از عملیات حفاری در این منطقه گذشته است.
شاهسواری افزود: علت این حادثه رانش از بالادست بوده و صخره از بدنه کوه جدا شده و جای آن کاملاً مشخص است که مانند یک صفحه از کوه جدا شده و سقوط کرده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در هنگام عملیات عمرانی، تِرانشه های کوه محکم سازی نمی شوند؟ خاطرنشان کرد: ما هر جایی را که شروع می نماییم، کارهای تکمیلی را پس از راه اندازی انجام می دهیم. بعلاوه این که تحکیمات هم پس از آماده سازی محور انجام می شود؛ ما هم اکنون در حال دهانه گیری تونل هستیم و تحکیمات داخل تونل و دهانه آن بسته به جنس زمین و مطالعات زمین شناختی را انجام می دهیم؛ همینطور در حال لاینینگ مسیر هستیم.
وی درباره این که آیا بعد از بهره برداری و شروع ترددهای عمومی در این محور، امکان وقوع چنین حوادثی وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: وقتی مقرر است محور به بهره برداری برسد، تمام تحکیمات را انجام می دهیم و ریسک محل های حادثه خیز را تقریباً صفر می نماییم و از روش های مانند گالری، سازه های نگهبان، دیوار حائل و… استفاده می نماییم تا مشکلی پیش نیاید؛ اما این حادثه، یک اتفاق غیر منتظره بود.

1400/03/02
21:47:15
5.0 / 5
1756
تگهای خبر: بهره برداری , راه اندازی , سازه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان