طی ۷ سال اخیر؛

بیشتر از هزار كیلومتر راه آهن در كشور

بیشتر از هزار كیلومتر راه آهن در كشور به گزارش بازسازی خانه معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در ۷ سال قبل بیشتر از هزار کیلومتر راه آهن راه اندازی، ۱۸۶۹ کیلومتر ریل گذاری انجام و۴ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شد.



به گزارش بازسازی خانه به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی روند ساخت راه آهن در کشور طی سالهای اخیر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: همچون دستاوردهای مهم در این سال ها میتوان به بهره برداری از هزار و ۹۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید، ریل گذاری بیشتر از ۱۸۰۰ کیلومتر، زیرسازی بیشتر از ۲ هزار کیلومتر و ساخت و توسعه بیشتر از ۱۶۱ هزار متر مربع ایستگاه در کشور اشاره نمود.
وی اتصال ۴ مرکز استان به شبکه ریلی کشور را یکی از مهم ترین دستاوردهای ۷ سال قبل اعلام نمود و اظهار داشت: راه آهن گرگان- اینچه برون، راه آهن تهران- همدان، راه آهن غرب کشور، راه آهن مراغه- ارومیه، راه آهن قزوین- رشت، راه آهن میانه- بستان آباد، راه آهن خواف- هرات از مهم ترین پروژه های ریلی هستند که طی این ۷ سال به بهره برداری رسیده است.
خطیبی افزود: با بهره برداری از طریق آهن یزد- اقلید، بستان آباد- خاوران، زاهدان- خاش، همدان- سنندج، رشت- کاسپین و میانه- اردبیل تا آخر سال جاری دو مرکز استان دیگر هم به شبکه ریلی کشور متصل می شوند.
وی تصریح کرد: اگر روند شتابان توسعه راه آهن در کشور طی ۱۰ سال آینده هم ادامه یابد، ایران به رتبه دوم منطقه از نظر چگالی خطوط شبکه ریلی به تناسب وسعت دست پیدا می کند.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برنامه ریزی و مدیریت پروژه های عمرانی را یکی از مهم ترین سیاست ها در جهت رسیدن به اهداف دانست و اظهار داشت: اولویت دادن به طرح های عمرانی، رعایت استانداردها و مشخصات فنی، رعایت تمهیدات زیست محیطی و دستیابی به فن آوری های نوین در طراحی و اجرای پروژه های راه آهن در کشور هم بخش دیگری از اهداف تحقق یافته کیفی هم راستا با اهداف کمی در این حوزه می باشد.
وی استفاده از ریل ملی ساخته شده با حمایت شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور را یکی از موفقیت های چشم گیر در توسعه شبکه ریلی معرفی نمود و اضافه کرد: این نوع ریل در کشورهای محدودی تولید و برای خطوط جدید و پرسرعت استفاده می شود. دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت این نوع ریل علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صدور ریل به دیگر کشورها را هم میسر کرده است.
خطیبی همینطور راه اندازی پل با دهانه ۱۰۰ متری و ارتفاع ۸۵ متری، اجرای اسلب ترک بتنی به روش درجا، ساخت دستگاه پنل گذار مکانیزه برای نخستین بار در راه آهن میانه- اردبیل، ساخت کشنده دو منظوره جاده ای و ریلی برای نخستین بار در راه آهن میانه- اردبیل توسط مهندسان داخلی بخشی از موفقیت های به دست آمده در بخش طراحی و عملیات اجرایی توسعه شبکه ریلی کشور عنوان نمود.


منبع:

1400/04/02
19:08:37
5.0 / 5
174
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان