مدیرعامل كشتیرانی:

کشتیرانی سال قبل ۲۷ میلیون تن انواع کالا حمل کرد

کشتیرانی سال قبل ۲۷ میلیون تن انواع کالا حمل کرد به گزارش بازسازی خانه، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حمل ۲۷ میلیون تن انواع کالا توسط این شرکت پارسال اطلاع داد و اظهار داشت:  کشتیرانی در خط مقدم مواجهه با تحریم هاست.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا مدرس خیابانی در نشست خبری «یک شنبه - یک ناشر» که به میزبانی بورس تهران برگزار گردید، با اعلان اینکه کشتیرانی از سال ۸۷ وارد بازار سرمایه شده است، سهامداران اصلی آنرا صندوقهای بازنشستگی دانست و اضافه کرد: شناورهای شرکت کشتیرانی ۵ میلیون تن ظرفیت حمل بار بصورت DWT را دارند.
وی با اعلان اینکه این شرکت علاوه بر حمل و نقل دریایی، در عرصه ریلی و جاده ای هم فعال است، توضیح داد: مجموعه غیردریایی شرکت کشتیرانی لزوماً پشتیبانی بخش دریایی را عهده دار نیستند
مدرس خیابانی با یادآوری این که کشتیرانی جایگاه اول منطقه و هجدهم جهان را در حمل کالا در اختیار دارد، اضافه کرد: ناوگان دریایی این شرکت هم در خزر و هم در بنادر جنوبی کشور فعال است و علاوه بر آن در بخش پشتیبانی، عملیاتی و تدارکاتی هم فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی این نکته را بیان کرد که این شرکت در عرصه آموزش هم ۷۰ درصد دریانوردان کشور بوسیله موسسه این شرکت آموزش دیده اند.
وی با اعلان اینکه همکاران این شرکت بجز ۲۴ نفر در مواقع اضطراری، تماماً ایرانی هستند، تصریح کرد: تعداد نیروهای خارجی از سال ۹۸ که تعداد آنها ۶۷۰ نفر بود، کم شده است و امروز می توان گفت همه نیروهای کشتیرانی ایرانی هستند.
مدرس خیابانی با اشاره به این که در سال ۱۳۹۸ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دو فروند نفتکش، بنزین صادراتی به ونزوئلا را حمل کرد که تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بدنبال داشت، به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی ضد ناوگان این شرکت اشاره نمود و اضافه کرد: آخرین تحریم ها مربوط به سال قبل بود که اتحادیه اروپا و به تبعیت از انگلیس کشتیرانی را تحریم کرد.



چابهار به هاب جدید کشتیرانی تبدیل می شود

مدیرعامل کشتیرانی همین طور از برنامه این شرکت برای حضور در منطقه چابهار آگاهی داد و اظهار داشت: برنامه ریزی کرده ایم که یکی از هاب های جدی گروه کشتیرانی در چابهار ایجاد شود.
وی با اعلان اینکه بندر چابهار در سالهای آتی می تواند نقش اساسی را در ایران ایفا کند، اضافه کرد: بدنبال توسعه این بندر هستیم؛ اعتقاد ما این است که توسعه بندر چابهار از نظر مسئولیت اجتماعی هم در توسعه منطقه مکران نقش ایفا می کند.
مدرس خیابانی تصریح کرد: سال قبل ۸۶ هزار تی ای یو حمل کانتینری از چابهار داشتیم که سبب شد رتبه دوم بنادر کانتینری کشور را در اختیار بگیرد.
وی اضافه کرد: موفق شدیم حمل و نقل در این بندر را نخست در سال ۱۴۰۱ به ۶ هزار TEU کانتینر برسانیم و در سال ۱۴۰۳ به رقم قابل توجه ۹۰ هزار TEU کانتینر ارتقاء دهیم و تلاش خواهیم کرد بندر چابهار به یکی از خطوط اصلی حمل و نقلی گروه کشتیرانی و کشور تبدیل گردد.
مدرس خیابانی با یادآوری این که هشت گذرگاه اصلی در دنیا داریم که تنگه هرمز یکی از آنهاست و باید این مساله را یک فرصت تلقی نماییم، اضافه کرد: این ظرفیت، امکان حمل بار داخل خلیج فارس بصورت فیدری توسط شرکت کشتیرانی را فراهم آورده است.
وی با اعلان اینکه دفاتر این شرکت در سایر کشورها شامل اروپا، روسیه، چین و هند فعال است، اضافه کرد: شرکت کشتیرانی می تواند در کریدور شمال - جنوب نقش اساسی داشته باشد که توسعه آن مستلزم همراهی سایر دستگاهها همچون دستگاه های حاکمیتی است کشتیرانی هم یکی از نهادهای موثر در توسعه کریدور است.
مدیرعامل کشتیرانی اشاره کرد: در بخش خزری روسیه بندر آستاراخان را تحت مدیریت داریم که در سالهای قبل تحریم شد؛ این بندر جزو بهترین بنادر فعال روسیه در بخش خزری این کشور است.

عمر ناوگان کشتیرانی باید به زیر ۱۰ سال برسد

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با اعلان اینکه عمر ناوگان این شرکت ۲۰ سال است که باید به زیر ۱۰ سال برسد، اظهار داشت: مجوزهایی جهت استفاده از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی دریافت شده است.
مدرس خیابانی با اعلان اینکه هیچ وام معوقه نداریم و سال قبل مجوز تخصیص یک میلیارد دلار وام داده شد اما تا امروز هیچ پولی به ما داده نشده است، اضافه کرد: ۵۴۲ میلیون دلار مانده تسهیلات شرکت کشتیرانی است و سالانه ۱۰۶ میلیون دلار اقساط به بانک های عامل بازپرداخت می نماییم.
فعال صنعت حمل و نقل دریایی افزود: ما در عرصه مسئولیت های اجتماعی، مدارسی در بنادر کشور راه اندازی یا بازسازی کرده ایم و اعتقاد ما این است که ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در افزایش حقوق مالکانه سهامداران ما نقش ایفا می کند.
به گزارش بازسازی خانه به نقل از خبرگزاری ایرنا، قبل از نشست خبری در مراسمی بمنظور نواختن زنگ آغاز فعالیت بورس تهران محمدرضا مدرس خیابانی، در سخنانی با یادآوری این که در هفدمین سالگرد ورود گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی به بورس اوراق بهادار تهران هستیم، اشاره کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان کشتیرانی منطقه غرب آسیا طی سال ۱۴۰۳ نسبت به سال پیش از آن بالاتر از ۹۰ درصد رشد سود داشته و از رقم ۱۰ همت در سال ۱۴۰۲ به ۱۹ همت در سال ۱۴۰۳ دست یافته است.
وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۴ این رشد تداوم یابد هر چند بازار کشتیرانی متاثر از بازار و سیاست بین المللی و نوسان های ناشی از آنست.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه های مهم این شرکت را برگزاری مجمع فوق العاده در خرداد ماه سال جاری اعلام نمود و اظهار داشت: در صورت موافقت سازمان بورس، در طول این مجمع سرمایه شرکت از ۸۲۵۰۰ میلیاردریال فعلی به ۱۱۶۰۰۰ میلیاردریال افزایش خواهد یافت.
وی دو ماهه آغازین سال ۱۴۰۴ را برای نماد "حکشتی" خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: در طول این مدت نماد حکشتی ۳۲ درصد رشد داشته که نویدبخش روندی رو به رشد امسال است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با همت همکاران در گروه کشتیرانی بعد از ۱۲ سال صورت های مالی شرکت در سال ۱۴۰۳ به عنوان صورت های مالی "مقبول" از طرف سازمان حسابرسی مورد تایید قرار گرفت.



منبع:

1404/02/29
10:18:30
5.0 / 5
59
تگهای خبر: آموزش , اوراق بهادار , بازار , بازسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان