معاون سازمان برنامه و بودجه عنوان كرد

بودجه ۱۴۰۵ و تمرکز همزمان بر ایمنی جاده ها و توسعه حمل و نقل ریلی

بودجه ۱۴۰۵ و تمرکز همزمان بر ایمنی جاده ها و توسعه حمل و نقل ریلی به گزارش بازسازی خانه، بگفته معاون امور عمرانی سازمان برنامه و بودجه، در بودجه سال 1405، دولت با نگاهی همزمان بر کاهش تلفات جاده ای و توسعه حمل و نقل ریلی، برای اولین بار اعتبارات ایمنی راه ها را تجمیع و به صورت قابل توجهی افزایش داده و در کنار آن، با رشد چشم گیر منابع بخش ریلی، کریدورهای ترانزیتی و طرح های بهره بردار را در اولویت قرار داده است.


به گزارش بازسازی خانه به نقل از ایسنا، سعید جغتایی - معاون امور عمرانی سازمان برنامه و بودجه - در نشست خبری تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۵ با اشاره به بودجه ریزی دولت در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل جاده ای، یک ابتکار مهم که با وجود منابع محدود انجام شد، توجه ویژه به بحث تلفات جاده ای بود؛ موضوعی که هم مسئولان و هم مردم بطور جدی آنرا پیگیری می کنند. ما برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۵، جدول اعتبارات ایمنی را در چارچوب جدول شماره ۲۷ درج کردیم. قبل از این منابعی برای ایمنی وجود داشت؛ به صورت مثال بخشی در حوزه وزارت، بخشی در پلیس راهور، بخشی در اورژانس، هلال احمر و سایر بخش ها، اما به علت پراکندگی این منابع، امکان مدیریت و نظارت مؤثر بر آنها وجود نداشت. برای اولین بار در سال ۱۴۰۵ این منابع تجمیع شد و علاوه بر این، همان منابع موجود را هم حدود ۹۲ درصد افزایش دادیم؛ یعنی در صورتیکه این اعتبارات را یکجا آوردیم تا قابل نظارت و در دسترس عموم مردم باشد، رشد قابل توجهی هم برای آن درنظر گرفته شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، ان شاءالله در سال ۱۴۰۵ بتوانیم برنامه ایمنی تدوین شده دولت را اجرا کنیم؛ برنامه ای که هدف آن کاهش سالانه ۲۰ درصدی تلفات در بازه سه تا چهار یا پنج ساله است. هرچند میزان تلفات فعلی بالا است و حتی بیش از این میزان کاهش هم لازم است، اما اگر بتوانیم سالی ۲۰ درصد کاهش داشته باشیم، گام بسیار مهمی خواهد بود. البته در حکم برنامه، کاهش ۱۰ درصدی پیش بینی شده اما ما تلاش می نماییم به عدد بالاتری برسیم. این مساله فقط به ساخت راه محدود نمی شود و حوزه هایی مانند فرهنگ سازی، آموزش و نظارت را هم شامل می شود که برنامه های مختلف آن در همین جدول مشخص شده و قابلیت رصد و پیگیری دارد.
جغتایی در ادامه با اشاره به بخش حمل و نقل ریلی اظهار نمود: در حوزه حمل و نقل ریلی، طرح های گوناگونی طراحی شده که ارتباط مستقیمی با بهره برداری کشور دارد. ایران یک چهارراه ترانزیتی در منطقه و جهان است و باتوجه به تحولات اخیر منطقه هم اهمیت این مساله دوچندان شده است. ما کوشش کردیم در حوزه کریدورها، آن دسته از کریدورهایی که به افزایش ترانزیت کشور کمک می کنند را در اولویت قرار دهیم؛ چون که درآمد ترانزیت ریلی حدود چهار برابر حمل و نقل داخلی است و از اهمیت بالایی برخوردارست.
معاون امور عمرانی سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: به جز حدود ۶۰۰ همت اعتباری که بخشی از آن غیرنقدی است، اعتبارات حاصل از استجازه مقام معظم رهبری برای حمل و نقل ریلی که در سال ۱۴۰۴ حدود ۸۰ همت بود، در بودجه سال ۱۴۰۵ و در جدول ۲۴ به ۱۸۶ همت بالا رفته است. این ارقام علاوه بر همان حدود ۶۰۰ همت است که اکنون بصورت نقدی درنظر گرفته شده و ان شاءالله با تخصیص مناسب، طرح های خوبی به بهره برداری خواهد رسید؛ کمااینکه انتظار می رود تا پایان خرداد سال آینده، پروژه هایی مانند طرح راه آهن چابهار - زاهدان به بهره برداری برسد.

1404/10/05
13:14:23
5.0 / 5
5
تگهای خبر: آموزش , بهره برداری , توسعه , حمل و نقل جاده ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
بازسازی آپارتمان - ریمونت - Remont.ir

بازسازی خانه - ریمونت - Remont.ir
remont.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازسازی خانه محفوظ است

بازسازی خانه

بازسازی ملک و آپارتمان